BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Basińska Anita (Wyższa Szkoła Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu)
Tytuł
Przedsiębiorstwo w ujęciu socjologicznym : problemy prowadzenia badań terenowych
A Company from a Sociological Perspective : Problems of Fieldwork
Źródło
Przegląd Organizacji, 2012, nr 3, s. 22-24, bibliogr. 6 poz.
Słowa kluczowe
Przedsiębiorstwo, Kultura organizacyjna, Badania socjologiczne
Enterprises, Organisational culture, Sociological research
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest analiza specyfiki przedsiębiorstwa z punktu widzenia różnych trudności związanych z badaniem przedsiębiorstw. Największym problemem w realizacji badań w przedsiębiorstwach jest uzyskanie zgody na te badania. Wydaje się, że trudności związane z odmową udziału w badaniach wynikają z niechęci do faktu, że ktoś (obcy) ocenia funkcjonowanie firmy, ale także z obawy przed nieuświadamianymi konsekwencjami badań. (abstrakt oryginalny)

The article's aim is an analysis of specificity of company. The most important issue is to identify different difficulties of doing fieldwork. The biggest problem is to obtain permission to do research. I think entrepreneurs do not participate in research because they do not want somebody (strangers) to assess how their company works and also they are afraid of unaware research consequences. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. BOURDIEU P., Dystynkcja. Społeczna krytyka władzy sądzenia, Scholar, Warszawa 2005.
  2. DOKTÓR K., Przedsiębiorstwo, w: K. DOKTÓR, S. BANASZAK (red.), Problemy socjologii gospodarczej, Wydawnictwo WSKiZ, Poznań 2008.
  3. KOZYR-KOWALSKI S., Max Weber a Karol Marks: socjologia Maxa Webera jako pozytywna krytyka materializmu historycznego, Książka i Wiedza, Warszawa 1967.
  4. PARSONS T., SMELSER N., Funkcjonalne zróżnicowanie społeczeństwa, w: A. JASIŃSKA-KANIA, L. NIJAKOWSKI, J. SZACKI, M. ZIÓŁKOWSKI (red.), Współczesne teorie socjologiczne, Scholar, Warszawa 2006.
  5. SCHEIN E., Organizational Culture and Leadership, Jos- sey-Bass, A Wiley Imprint, San Francisco 2010.
  6. WEBER M., Gospodarka i społeczeństwo: zarys socjologii rozumiejącej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu