- Autor
- Szwajca Danuta (Politechnika Śląska)
- Tytuł
- Regiony sprzedaży jako ośrodki odpowiedzialności w controllingu działalności marketingowej na przykładzie wybranego przedsiębiorstwa
- Źródło
- Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania / Uniwersytet Szczeciński, 2008, nr 5, s. 397-410, rys., tab., bibliogr. 14 poz.
- Słowa kluczowe
- Controlling, Marketing, Sprzedaż, Studium przypadku
Controlling, Marketing, Sale, Case study - Uwagi
- streszcz.
- Abstrakt
- W controllingu działalności marketingowej ośrodki odpowiedzialności mają zwykle charakter centrów zysku, przychodów lub wydatków. Kryteriami ich wyodrębniania mogą być: grupy produktów, regiony sprzedaży, kanały dystrybucji albo rodzaje klientów. Przedstawione w artykule przedsiębiorstwo stosuje regionalne kryterium wyodrębniania centrów przychodów i wydatków marketingowych, co pozwala oceniać efektywność i skuteczność działania przedstawicieli handlowych. Wydaje się, że firma powinna uzupełnić system controllingu o jakościowe metody kontroli funkcjonowania wydzielonych ośrodków odpowiedzialności. (abstrakt oryginalny)
- Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego - Bibliografia
- Cheverton P. Zarządzanie kluczowymi klientami. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2001.
- Drury C., Rachunek kosztów. PWN, Warszawa 1996.
- Gazda M., Controlling działalności handlowej - jak ustalać cele ? "Controlling i Rachunkowość Zarządcza" 200l/nr 2.
- Gierusz J., Ossowski M., Kryteria i etapy wyodrębniania ośrodków odpowiedzialności [w:] Budżetowanie działalności jednostek gospodarczych. Teoria i praktyka. KWS im. A. F. Modrzewskiego, Kraków 2001.
- Kaplan R.S., Atkinson A.A., Advanced Management Accounting. Prentice - Hall 1992.
- Kustra A., Budżetowanie w controllingu marketingu i sprzedaży [w:] Budżetowanie działalności jednostek gospodarczych. Teoria i praktyka. Acta Academiae Modrevianae, KWS im. A. F. Modrzewskiego, Kraków 2004.
- Nowak E., Rachunkowość zarządcza. Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2001.
- Nowak E., Zasady wyodrębniania ośrodków odpowiedzialności w przedsiębiorstwie. "Controlling i Rachunkowość Zarządcza" 2000/ nr 6.
- Nowak M., Controlling działalności marketingowej. PWE, Warszawa 2007.
- Nowosielski S., Centra kosztów i centra zysku w przedsiębiorstwie. Wyd. AE we Wrocławiu, Wrocław 2001.
- Otto J., Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie. Wyd. C. H. Beck, Warszawa 2004.
- Sierpińska M., Niedbała B., Controlling operacyjny w przedsiębiorstwie. PWN. Warszawa 2003.
- Vollmuth H.J., Controlling. Planowanie, kontrola, zarządzanie. Wyd. Placet, Warszawa 1993.
- Zarządzanie. Teoria i praktyka, (red.) A. Koźmiński, W. Piotrowski, PWN, Warszawa 1996.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1899-2382
- Język
- pol