BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Szwajca Danuta (Politechnika Śląska)
Tytuł
Regiony sprzedaży jako ośrodki odpowiedzialności w controllingu działalności marketingowej na przykładzie wybranego przedsiębiorstwa
Źródło
Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania / Uniwersytet Szczeciński, 2008, nr 5, s. 397-410, rys., tab., bibliogr. 14 poz.
Słowa kluczowe
Controlling, Marketing, Sprzedaż, Studium przypadku
Controlling, Marketing, Sale, Case study
Uwagi
streszcz.
Abstrakt
W controllingu działalności marketingowej ośrodki odpowiedzialności mają zwykle charakter centrów zysku, przychodów lub wydatków. Kryteriami ich wyodrębniania mogą być: grupy produktów, regiony sprzedaży, kanały dystrybucji albo rodzaje klientów. Przedstawione w artykule przedsiębiorstwo stosuje regionalne kryterium wyodrębniania centrów przychodów i wydatków marketingowych, co pozwala oceniać efektywność i skuteczność działania przedstawicieli handlowych. Wydaje się, że firma powinna uzupełnić system controllingu o jakościowe metody kontroli funkcjonowania wydzielonych ośrodków odpowiedzialności. (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Bibliografia
Pokaż
  1. Cheverton P. Zarządzanie kluczowymi klientami. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2001.
  2. Drury C., Rachunek kosztów. PWN, Warszawa 1996.
  3. Gazda M., Controlling działalności handlowej - jak ustalać cele ? "Controlling i Rachunkowość Zarządcza" 200l/nr 2.
  4. Gierusz J., Ossowski M., Kryteria i etapy wyodrębniania ośrodków odpowiedzialności [w:] Budżetowanie działalności jednostek gospodarczych. Teoria i praktyka. KWS im. A. F. Modrzewskiego, Kraków 2001.
  5. Kaplan R.S., Atkinson A.A., Advanced Management Accounting. Prentice - Hall 1992.
  6. Kustra A., Budżetowanie w controllingu marketingu i sprzedaży [w:] Budżetowanie działalności jednostek gospodarczych. Teoria i praktyka. Acta Academiae Modrevianae, KWS im. A. F. Modrzewskiego, Kraków 2004.
  7. Nowak E., Rachunkowość zarządcza. Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2001.
  8. Nowak E., Zasady wyodrębniania ośrodków odpowiedzialności w przedsiębiorstwie. "Controlling i Rachunkowość Zarządcza" 2000/ nr 6.
  9. Nowak M., Controlling działalności marketingowej. PWE, Warszawa 2007.
  10. Nowosielski S., Centra kosztów i centra zysku w przedsiębiorstwie. Wyd. AE we Wrocławiu, Wrocław 2001.
  11. Otto J., Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie. Wyd. C. H. Beck, Warszawa 2004.
  12. Sierpińska M., Niedbała B., Controlling operacyjny w przedsiębiorstwie. PWN. Warszawa 2003.
  13. Vollmuth H.J., Controlling. Planowanie, kontrola, zarządzanie. Wyd. Placet, Warszawa 1993.
  14. Zarządzanie. Teoria i praktyka, (red.) A. Koźmiński, W. Piotrowski, PWN, Warszawa 1996.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-2382
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu