BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Beliczyński Jan (Akademia Ekonomiczna w Krakowie / Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości)
Tytuł
Model zarządzania marketingowego w przedsiębiorstwie
The Model of Business Marketing Management
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 1992, nr 375, s. 89-104, bibliogr. 18 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie marketingowe, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Instrumenty zarządzania
Marketing management, Enterprise management, Management instruments
Uwagi
rez., summ.
Abstrakt
Przedstawiono definicje zarządzania marketingowego, jego istotę, jako "...zarządzanie podmiotami rynku i operacjami wymiennymi, poprzez spełnianie wymagań klienta i dążenie do zwiększenia udziału na rynku lub jego segmencie." Omówiono strukturę modelu zarządzania marketingowego, jego cel i funkcje. Jako układ rzeczowy procesu zarządzania marketingowego wyodrębniono: misję przedsiębiorstwa, jego image, orientację marketingową przedsiębiorstwa, politykę rynkową, cele działalności marketingowej, strategie działania, środki działania, decyzje oraz plan marketingowy. Do podstawowych instrumentów zarządzania marketingowego zaliczono czynniki decyzyjne (środki oddziaływania na system) oraz metody rachunkowe.

The current changes in the Polish economy point to the necessity of developing business marketing activity by means of introducing and applying new methods and techniques of marketing management. The changing surroundings of an enterprise, conditioned by market economy mechanisms, force a new pattern of business activity, a new form of management where the conception of marketing management creates good chances for the development and survival of enterprises. The present paper, beside discussing the conceptions of marketing management, shows a typical model of that form of management. The author presents the structure of the model including the purpose and functions of marketing management, material composition, the process of marketing management, and the instruments of marketing management.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Białecki K., Borowski J., Krzymiński A.H., Marketing w handlu zagranicznym, PWN, Warszawa 1986.
  2. Cundiff E., Still R.R., Essentials of marketing, Prentice Hall, Engle-wood Cliffs, New Jersey 1972.
  3. Dietl J., Marketing, PWE, Warszawa 1981.
  4. Doskonalenie struktury organizacyjnej. Podstawy teoretyczne, praca zbiorowa pod red. A. Stabryły i J. Trzcienieckiego, AE, Kraków 1988.
  5. Drucker P.F., Skuteczne zarządzanie, PWN, Warszawa 1976.
  6. Dziadoń J., Modelowanie rozmieszczenia czynników decyzyjnych w systemie zarządzania przedsiębiorstwem, "Zeszyty Naukowe", AE, Kraków 1990, nr 309.
  7. Glueck W.F., Strategie Management and Business Policy, McGraw-Hill, New York 1980.
  8. Kotler P., Marketing Management. Analysis, Planning and Control, Prentice Hall. Englewood Cliffs, New Jersey 1980.
  9. Krzymiński A.H., Zarządzanie marketingowe w przedsiębiorstwie eksportującym. Porównania i syntezy, Zakład Narodowy Imienia Ossolińskich, PAN, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk-Łódź 1988.
  10. Krzyżanowski L., Podstawy nauki zarządzania, PWN, Warszawa 1985.
  11. Lazo H., Corbin A., Management in Marketing. Text and Cases, McGraw-Hill Book Company, Inc, New York-Toronto-London 1961.
  12. Levitt T., Innovation in Marketing, McGraw-Hill, New York 1962.
  13. Machaczka J., Metoda modelowania w projektowaniu systemów zarządzania, "Zeszyty Naukowe", Seria specjalna: Monografie, AE, Kraków 1984, nr 65.
  14. Mc Carthy E.J., Basic Marketing: A Managerial Approach, Homewood, Illinois 1964.
  15. Mc Carthy E.J., Basic Marketing ed. 7, Homewood, Illinois 1981.
  16. Prymon M., Zarządzanie marketingowe, AE, Wrocław 1982.
  17. Rutkowski J., Wrzostek W., Marketingowa strategia sprzedaży, PWE, Warszawa 1979.
  18. Staudt T., Bowersox D., Taylor D., A managerial introduction to marketing, Prentice Hall. Englewood Cliffs, New Jersey 1976.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu