BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Nowak Milleniusz W. (Politechnika Wrocławska)
Tytuł
Wzrost przedsiębiorstwa poprzez wzrost wartości relacji z klientami
Company Growth Through an Increase in Customer Relationship Value
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2011, nr 218, s. 179-186, rys., tab., bibliogr. 15 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Strategiczne i operacyjne problemy rozwoju i wzrostu przedsiębiorstwa
Słowa kluczowe
Przedsiębiorstwo, Zarządzanie Kontaktami z Klientem, Relacje z klientami, Wzrost przedsiębiorstwa
Enterprises, Customer Relationship Management (CRM), Relationships with customers, Enterprise growth
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Wzrost przedsiębiorstwa może być traktowany jako kategoria wieloaspektowa. Szereg z tych aspektów dotyczy pośrednio lub wprost sfery zarządzania relacjami z klientami (CRM). Na tym tle w artykule zwrócono uwagę na jeden z wymiarów wzrostu firmy, jakim jest wzrost wartości relacji. W artykule podjęto próbę sformułowania pewnych wytycznych w celu identyfikacji barier wzrostu wartości relacji firmy z klientami, przejawiających się w niezadawalająco kształtującej się sile związku. Skoncentrowano się tu na zaangażowaniu klienta i jego zadowoleniu z relacji. Wytyczne te w znacznym stopniu znalazły potwierdzenie w odniesieniu do przeanalizowanego przypadku przedsiębiorstwa działającego na rynkach konsumpcyjnych. (abstrakt oryginalny)

Company growth may be regarded as a multi-aspect category. Several of these aspects relate indirectly or directly to the area of customer relationships management (CRM). Against this background, in the article the attention is paid to one of company growth dimensions, which is the increase in the customer relationship value. The goal of the article is an attempt to formulate some guidelines for the identification of barriers to increase the customer relationship value, resulting in inadequate formation of the relationship strength. The focus is on the customer involvement and his satisfaction with the relationship. These guidelines, to a large extent, were confirmed with regard to the analyzed case of the company operating on consumer markets. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Egan J., Relationship Marketing. Exploring Relational Strategies in Marketing, Prentice Hall, Financial Times, 3rd ed., Harlow - London - New York 2008.
  2. Hopej M., Struktury organizacyjne. Podstawowe, współczesne i przyszłe rozwiązania strukturalne, Ossolineum, Wrocław 2004.
  3. Leonidou, L.C., An analysis of the barriers hindering small business export development, "Journal of Small Business Management", July 2004, Vol. 42, No. 3, s. 279-302.
  4. Lichtarski J.M., Społeczno-kulturowe bariery rozwoju i upowszechniania się nowoczesnych struktur organizacyjnych, "Przegląd Organizacji", wrzesień 2007, s. 11-14.
  5. Maczek M., Doskonalenie zarządzania relacjami z interesariuszami, na przykładzie wybranej organizacji, praca magisterska (promotor: dr inż. M.W. Nowak), Wydział Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej, 2011.
  6. Martin M., Bariery rozwoju małych firm technologicznych (MFT) w krajach wysoko rozwiniętych Europy Zachodniej, "Przegląd Organizacji", kwiecień 2003, s. 28-31.
  7. Mitręga M., Marketing relacji. Teoria i praktyka, Wyd. CeDeWu, Warszawa 2005.
  8. Nowak M.W., Wzmacnianie siły relacji z klientami poprzez wzrost zadowolenia, [w:] B. Czerwiński (red.), Wybrane zagadnienia marketingu dóbr inwestycyjnych, Zeszyty Naukowe Katedry Marketingu Politechniki Gdańskiej, Wydział Zarządzania i Ekonomii, Gdańsk 2007, s. 75-81.
  9. Nowak M., Ciurla M., Pozyskiwanie klientów w koncepcji CRM, [w:] M. Hopej, M. Moszkowicz, J. Skalik (red.), Wiedza w gospodarce i gospodarka oparta na wiedzy. Zarządzanie w gospodarce opartej na wiedzy, Prace Naukowe nr 94, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2010, s. 219-226.
  10. Penc J., Leksykon biznesu, Placet, Warszawa 1997.
  11. Raben E., Jak pokonaliśmy bariery wzrostu tkwiące w rodzinie właścicieli, "Harvard Business Review Polska", czerwiec 2008, nr 64, s. 48-59.
  12. Slywotzky A.J., Wise R., Kryzys wzrostu i jak go pokonać, "Harvard Business Review Polska", marzec 2003, nr 1, s. 101-114.
  13. Starczewska-Krzysztoszek M., Bariery rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, Biuro Analiz Sejmowych Kancelarii Sejmu, Wydawnictwo Sejmowe dla Biura Analiz Sejmowych, INFOS, nr 4 (28), Warszawa 2008, http://orka.sejm.gov.pl (2.08.2011).
  14. Storbacka K., Lehtinen J.R., Sztuka budowania trwałych związków z klientami, CRM, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2001.
  15. Sutherland J., Canwell D., Klucz do marketingu. Najważniejsze teorie, pojęcia, postaci, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu