BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Berska Agnieszka (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Czynniki wewnętrzne sprzyjające implementacji koncepcji zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwach usługowych
Internal Factors Determining the Success of Knowledge Management Implementation in Service Enterprises
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2011, nr 218, s. 37-45, bibliogr. 11 poz
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Strategiczne i operacyjne problemy rozwoju i wzrostu przedsiębiorstwa
Słowa kluczowe
Zarządzanie wiedzą, Przedsiębiorstwo usługowe
Knowledge management, Service enterprise
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Wiedza jest ważnym aspektem działalności przedsiębiorstw usługowych opierających swoje działanie na realizacji zadań wymagających zastosowania nowych zaawansowanych rozwiązań, dostosowanych do ciągle zmieniających się okoliczności. Wewnętrzne uwarunkowania implementacji koncepcji zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie podzielone zostały na siedem grup zgodnie z modelem 7-s firmy McKinsey. Według tego samego klucza dokonano analizy przykładowego przedsiębiorstwa usługowego wraz z próbą wyróżnienia czynników warunkujących sukces implementacji i rozwoju koncepcji zarządzania wiedzą. (abstrakt oryginalny)

Companies providing some services belong to the group of companies extremely sensitive to knowledge. Internal factors of knowledge management implementation in the company have been divided into seven groups according to the McKinsey 7S Framework. According to the same method of the 7S model, the analysis of the sample group member with an attempt to highlight knowledge management success factors of implementation and development has been carried out. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Armstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi, ABC, Kraków 2000.
  2. Godziszewski B., Istota i główne problemy zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwach, [w:] M.J. Stankiewicz (red.), Zarządzanie wiedzą jako kluczowy czynnik międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstwa, Dom Organizatora, Toruń 2006.
  3. Grudzewski W.M., Hejduk I.K., Projektowanie systemów zarządzania, Difin, Warszawa 2001.
  4. Kalińska M., Uwarunkowania wewnątrzorganizacyjne zarządzania wiedzą w polskich przedsiębiorstwach, [w:] M.J. Stankiewicz (red.), Zarządzanie wiedzą jako kluczowy czynnik międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstwa, Dom Organizatora, Toruń 2006.
  5. Krupski R., Podstawy organizacji i zarządzania, I-Bis, Wrocław 2004.
  6. Nalepka A., Struktura organizacyjna, Drukarnia Antykwa, Kraków 2001.
  7. Nonaka I., Organizacja oparta na wiedzy, [w:] P.F. Drucker i in., Zarządzanie wiedzą, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2006.
  8. Nonaka I., Takeuchi H., Kreowanie wiedzy w organizacji. Jak spółki japońskie dynamizują procesy innowacyjne, Poltext, Warszawa 2000.
  9. Olczak A., Kołodziejczyk-Olczak I. (red.), Leksykon zarządzania, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno- Ekonomicznej, Łódź 2005.
  10. Peters T.J., Waterman R.H., In Search of Excellence: Lessons from America's Best-Run Companies, Warner Books, New York 1984.
  11. Stańczyk S., Wartości i praktyki wyróżniające organizacje wiedzy, [w:] A. Binsztok, K. Perechuda (red.), Koncepcje, modele i metody zarządzania informacją i wiedzą, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2006.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu