BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Malara Zbigniew (Politechnika Wrocławska), Sobol-Wojciechowska Jolanta (Politechnika Wrocławska)
Tytuł
Wizerunek przedsiębiorstwa oraz mechanizmy jego kreowania na potrzeby kształtowania potencjału rozwojowego
The Image of the Contemporary Enterprise andthe Creation of Mechanisms to Meet the Needs o Shaping the Development Potential
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2011, nr 218, s. 154-164, tab., bibliogr. 21 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Strategiczne i operacyjne problemy rozwoju i wzrostu przedsiębiorstwa
Słowa kluczowe
Wizerunek przedsiębiorstwa, Przedsiębiorstwo
Company image, Enterprises
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Autorzy opracowania formułują przesłanie o charakterze tezy, że w rozwijaniu potencjału przedsiębiorstwa kluczowego znaczenia zaczynają nabierać wartości niematerialne, w tym wizerunek. Dokumentując różne uwarunkowania, konsekwentnie dowodzą, że jest możliwe kreowanie wizerunku i zarządzanie nim. Budując wymagany kontekst rozważań, dokonują przeglądu definicji wizerunku oraz ich interpretacji omawiają typy wizerunku, podejścia stosowane w badaniach nad wizerunkiem oraz stosowane metody. Następnie przybliżają mechanizmy budowy wizerunku oraz jego kategorie (ujęcia) jako następstwo stosowanych metod (wykorzystywanych narzędzi). Opracowanie wieńczą wnioski teoretyczne oraz uogólnienia na potrzeby praktyki. (abstrakt oryginalny)

The authors of the paper formulated the thesis that increasing the ability of contemporary enterprise's development needs another intangible assets, including image. By discussing vital circumstances, the authors consequently prove that image creation is desirable and possible, so as is possible to manage it. A deeper discussion is provided within the frame constructed with: definitions of image and their interpretation, types of image, possible approaches to image and applied tools. Next, the mechanism useful in creating an image is presented and its kinds (category) as the result of applied methods are given as well. Some theoretical solutions and advice possible to implement in practice are proposed. Finally, the authors emphasize that the thesis which is formulated in the paper seems to be true - after all it requires certain conditions to be met - within enterprise and within its institutional environment as well. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Altkorn J., Kształtowanie rynkowego wizerunku firmy, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Kraków 2002.
  2. Altkorn J., Wizerunek firmy, Wyższa Szkoła Biznesu, Dąbrowa Górnicza 2004.
  3. Budzyński W., Public relations. Strategia i nowe techniki kreowania wizerunku, Poltext, Warszawa 2008.
  4. Budzyński W., Public relations. Zarządzanie reputacją firmy, Poltext, Warszawa 2004.
  5. Budzyński W., Wizerunek firmy. Kreowanie, zarządzanie, efekty, Poltext, Warszawa 2002.
  6. Cenker E.M., Public relations, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 2000.
  7. Dowling G., Measuring corporate images. A review of alternative approaches, "Journal of Business Research" 1988, Vol. 17.
  8. Ferris R.D., Newman R.M., Building better financial communications. IR specialists cooperate with others in corporate structure, "Public Relations Journal", October 1991.
  9. Fombrun C., Shanley M., What's in a name? Reputation building and corporate strategy, "Academy of Management Journal" 1990, Vol. 33, No. 2.
  10. Gackowski T., Łączyński M., Metody badania wizerunku w mediach. Czym jest wizerunek, jak i po co należy go badać, CeDeWu.Pl, Warszawa 2009.
  11. Jefkins F., Public relations, Prentice Hall, London - New York - Paris 1998.
  12. Knecht Z., Zarządzanie public relations, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania, Wrocław 2002.
  13. Malara Z., Przedsiębiorstwo, w globalnej gospodarce. Wyzwania współczesności, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  14. Obłój K., Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007.
  15. Ociepka B., Kształtowanie wizerunku, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2005.
  16. Šmaižienė I., Oržekauskas P., Corporate image audit, "Vadyba/Management" 2006, No. 1(10).
  17. Szocki J., Wizerunek firmy w mediach, Wydawnictwo Forum Naukowe - PASSAT Paweł Pietrzyk, Poznań - Wrocław 2008.
  18. Urbaniak M., Wizerunek dostawcy na rynku dóbr produkcyjnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2003.
  19. Van Riel C.B.M., Stroeker N.E., Maathuis O., Measuring corporate images, "Corporate Reputation Review" 1998, Vol. 1, No. 4.
  20. Wojcik K., Public relations od A do Z, t. 1 i 2, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2001.
  21. Zrałek J., Znaczenie wizerunku przedsiębiorstwa w wyborach konsumentów (w świetle racjonalności), Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego, Katowice 2005.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu