- Autor
- Pindelski Mikołaj (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
- Tytuł
- Strategia sprzedaży jako egzekucja strategii organizacji - powstanie barier wzrostu przedsiębiorstwa
Sales Strategy as an Implementation of Organization Strategy - Rise of Barriers of Company's Growth - Źródło
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2011, nr 218, s. 194-202, tab., bibliogr. 19 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics - Tytuł własny numeru
- Strategiczne i operacyjne problemy rozwoju i wzrostu przedsiębiorstwa
- Słowa kluczowe
- Tworzenie wartości, Zarządzanie sprzedażą, Strategia sprzedaży, Sprzedaż
Value creation, Sale management, Sales strategy, Sale - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- Opracowanie zawiera rozważania dotyczące doboru strategii sprzedaży do strategii organizacji. Nadaje to strategii sprzedaży rangę planu wykonawczego, operacyjnego, niemniej jednak niezmiernie istotnego w kontekście realizacji strategii. W tym celu dokonano wyboru typologii strategii organizacji oraz strategii sprzedaży, a także opisu poszczególnych elementów składowych strategii sprzedaży. Na tej podstawie, opierając się na analizie poszczególnych elementów amplifikowanych w każdym z typów strategii, arbitralnie dobrano najbardziej odpowiadające sobie strategie organizacji i sprzedaży. Analizy te zostały przeprowadzone w kontekście powstawania barier w rozwoju wartości podmiotu wynikających z niewłaściwego ich doboru. (abstrakt oryginalny)
The study contains a discussion about the selection of sales strategy in accordance with the organization's strategy. It causes that the sales strategy gains prestige of an operational plan which is extremely important in the context of making the general strategy work. In order to accomplish the goals named at the beginning, the author chooses the types of organizational strategies and sales strategies as well as the description of elements of sales strategy. Basing on the analysis of individual elements which are included in the selected types of strategies allowed the author to arbitrarily choose the combinations of sales and general strategies. The analysis has been made in the context of their influence on the barriers of value creation. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Abell D.F., Defining the Business: The Starting Point of Strategic Planning, Prentice Hall, New Jersey 1980.
- Ansoff H.I., The New Corporate Strategy, Wiley, New York 1988.
- Bratnicki K., Kompetencje przedsiębiorstwa, Agencja Placet, Warszawa 2000.
- Calvin R. J., Sales Management, McGraw-Hill, New York 2001.
- Cybulski K., Zarządzanie działem sprzedaży firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.
- Graham J.R., A sales strategy that works, "American Salesman", June 2010, Vol. 55, Issue 6.
- Hamel G., Prahalad C.K., The core competence of the corporation, "Harvard Business Review", May/ June 1990.
- Hrebiniak L.G., Making Strategy Work. Leading Effective Execution and Change, Wharton School Publishing, New Jersey 2005.
- Jobber D., Lancaster G, Selling and Selling Management, Pearson Education Ltd., Harlow 2000.
- Krajewska A., Sprzedaż krok po kroku - nowa strategia w Nowym Roku, www.businesscoachingmag. pl (19.05.2011).
- Lev B., Intangibles: Management, Measurement and Reporting, The Brookings Institution Press, Washington D.C. 2001.
- Lichtarski J., O współczesnych orientacjach w teorii i praktyce zarządzania przedsiębiorstwami, [w:] J. Lichtarski (red.), Kierunki i dylematy rozwoju nauk o przedsiębiorstwie, Wydawnictw Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2008.
- Obłój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2007.
- Porter M.E., On Competition. Updated and Expanded Edition, Harvard Business School Press, Boston 2008.
- Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1992.
- Rackham N., De Vincentis J., Zespoły sprzedaży w obliczu zmian, Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., Warszawa 2010.
- Rokita J., Zarządzanie strategiczne. Tworzenie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2005.
- Stabryła A., Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa - Kraków 2000.
- ^ Zoltners A.A., Prabhakant S., Sinha A., Lorimer S., Zwiększanie efektywności działu sprzedaży, Oficyna Ekonomiczna Wolters Kluwer, Kraków 2005.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1899-3192
- Język
- pol