- Autor
- Stelmaszczyk Monika (Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy Jana Kochanowskiego w Kielcach)
- Tytuł
- Rola i znaczenie wiedzy w zarządzaniu kapitałem społecznym małego przedsiębiorstwa (na podstawie Hydro-Pomp Sp. z o.o.)
Role and Significance of Knowledge in the Management of Human Capital in a Small Enterprise (Hydro-Pomp Ltd. Company) - Źródło
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2011, nr 218, s. 235-241, bibliogr. 8 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics - Tytuł własny numeru
- Strategiczne i operacyjne problemy rozwoju i wzrostu przedsiębiorstwa
- Słowa kluczowe
- Przedsiębiorstwo, Małe i średnie przedsiębiorstwa, Kapitał społeczny, Wiedza
Enterprises, Small business, Social capital, Knowledge - Uwagi
- streszcz., summ.
- Firma/Organizacja
- Hydro-Pomp Sp. z o.o.
- Abstrakt
- Zamierzeniem autorki było udowodnienie tezy, że o jakości kapitału społecznego małego przedsiębiorstwa decyduje przede wszystkim wiedza jego uczestników. Pracownik wykształcony jest osobą dobrze przygotowaną do pełnienia swoich funkcji w organizacji. Jest postrzegany jako godny zaufania, łatwiej nawiązuje relacje interpersonalne, jest zwykle mniej podejrzliwy i bardziej przydatny do współpracy w porównaniu z pracownikiem o niskim poziomie wiedzy. (abstrakt oryginalny)
The author's intention is to prove the thesis that employees' knowledge is a deciding factor for the quality of human capital in a small enterprise. Educated employees are well prepared for their functions within an organisation. They are perceived as trustworthy, it is easy for them to enter into interpersonal relations, they tend to be less suspicious and more suited for cooperation in comparison with employees whose knowledge is at a low level. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Grzanka I., Kapitał społeczny w relacjach z klientami. CRM a społeczny potencjał przedsiębiorstwa, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2009.
- Kordel P., Kornecki J., Kowalczyk A., Krawczyk K., Pylak K., Wiktorowicz J., Inteligentne organizacje - zarządzanie wiedzą i kompetencjami pracowników, Wydawnictwo Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2010.
- Przychodzki Z., Znaczenie kapitału społecznego w rozwoju, [w:] A. Jewtuchowicz (red.), Wiedza, innowacyjność, przedsiębiorczość a rozwój regionów, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2004.
- Stanisławski R., Współpraca przedsiębiorstw warunkiem rozwoju innowacyjnego sektora MSP w Polsce, [w:] M. Matejun (red.), Wyzwania i perspektywy zarządzania w małych i średnich przedsiębiorstwach, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2010.
- Sztumski J., Rola wiedzy w kształtowaniu kapitału społecznego, [w:] F. Bylok, A. Czarnecka (red.), Kapitał społeczny w organizacji i regionie, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2011.
- Theiss M., Krewni - znajomi - obywatele. Kapitał społeczny a lokalna polityka społeczna, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2007.
- Radziewicz-Winnicki Andrzej, Ideologia a partycypacja społeczna. Rola i znaczenie kapitału społecznego, [w:] K. Marzec-Holka (red.), Kapitał społeczny a nierówności - kumulacja i redystrybucja, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2009.
- www.hydropomp.com.pl/page2.php (30.06.2011).
- Cytowane przez
- ISSN
- 1899-3192
- Język
- pol