BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kaczmarek Anna (Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Gorzowie Wielkopolskim)
Tytuł
Strategie działania małych i średnich przedsiębiorstw
Business Activity Strategies of Small and Medium-Size Enterprises (SME)
Źródło
Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie, 2009, nr 2(13), t. 2, s. 259-267, rys., tabl., bibliogr. 9 poz.
Tytuł własny numeru
Determinanty rozwoju gospodarczego : aspekty mikro- i makroekonomiczne. T. 2, Zarządzanie rozwojem organizacji
Słowa kluczowe
Małe i średnie przedsiębiorstwa, Strategia przedsiębiorstwa, Struktura organizacyjna
Small business, Corporation strategies, Organisational structure
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule przedstawiono rożne definicje strategii. Pokazano również hierarchię oraz rodzaje strategii typowe dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw, a także etapy ich wdrażania. Każda strategia musi być powiązana z celami przedsiębiorstw, strukturą organizacyjną, profilem działania. Tylko taka strategia sprawi, że przedsiębiorstwo łatwiej osiągnąć może przewagę konkurencyjną na rynku krajowym i międzynarodowym. (abstrakt oryginalny)

This article presents different strategies implemented by small and medium-size enterprises. It also presents a hierarchy and various kinds of strategies typical for such firms, also stages of their practical implementation. Each strategy should be connected with objectives, organizational structure and business activity of the company. Only such strategy will allow the company to attain a competitive advantage on the local and international market. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Chandler A.D. 1962. Strategy and Structure. Cambridge: MIT Press.
  2. Fabiańska K., Rokita J. 1987. Planowanie rozwoju technicznego przedsiębiorstwa przemysłowego. Katowice: Akademia Ekonomiczna.
  3. Jeżak J. 1994. Strategie działania firmy. "Ekspert" nr 3.
  4. Kreikebaum H. 1996. Strategiczne planowanie w przedsiębiorstwie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. ISBN 83-01-11974-8.
  5. Monitoring [2007] kondycji sektora MSP 2007. [on-line; aktualizacja: 2007-10-16; dostęp: 2009-05-18]. Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan. Dostępny w Internecie: http://www.pkpplewiatan.pl/?ID=91238&article_id=189972.
  6. Penc J. 1995. Strategie zarządzania. Perspektywiczne myślenie, systemowe działanie. Warszawa: Placet. ISBN 83-85428-07-0.
  7. Romanowska M. 1998. Strategie rozwoju i konkurencji. Warszawa: CIM.
  8. Sainte Marie G. de 1995. Kierowanie małym i średnim przedsiębiorstwem. Warszawa: Poltext. ISBN 83-85366-51-2.
  9. Trendy [2009] rozwojowe sektora MSP w ocenie przedsiębiorców w drugiej połowie 2008 roku. Warszawa: Ministerstwo Gospodarki.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1506-2635
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu