BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Stańczyk-Hugiet Ewa (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Relacyjne modele wzrostu przedsiębiorstwa
Relational Business Growth Models
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2011, nr 219, s. 249-257, bibliogr. 35 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Zmiana warunkiem sukcesu : przełamywanie barier rozwoju i wzrostu przedsiębiorstw
Słowa kluczowe
Wzrost przedsiębiorstwa, Relacje organizacyjne, Modele wzrostu
Enterprise growth, Organizational relationships, Growth model
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Artykuł przedstawia modele wzrostu oparte na relacjach. Przez znaczenie kontekstu dla funkcjonowania i sukcesu przedsiębiorstwa rozważania zmierzają w kierunku relacji współpracy. Analiza strategii/modeli opartych na relacjach pozwala zobrazować złożoność i różnorodność form współpracy i w efekcie modeli wzrostu, wśród których zwrócono uwagę na model dostępu do zasobów, oparty na procesach wiedzy, model innowacji, model wzrostu wartości czy model poszerzania granic. (abstrakt oryginalny)

The article presents models of growth based on relations. The paper discusses the importance of the context for the operation and the success of company and then the relation cooperation. The analysis of strategy/models based on relations can illustrate the complexity and diversity of forms of cooperation and growth models, among which there has been pointed the model of access to resources, the model based on knowledge processes, the model of innovation, the model of increase value or the model of boundaries expanding. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Allaire Y., Firsirotu M., Myślenie strategiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
  2. Anderson A.R., Drakopoulou Dodd S., Jack S., Network practices and entrepreneurial growth, "Scandinavian Journal of Management" 2010, no 26.
  3. Astley W., Fombrun C., Collective strategy: social ecology of organizational environments, "Academy of Management Review" 1983, vol. 8, no 4.
  4. Barney J.B., Firm resources and sustained competitive advantage, "Journal of Management" 1991, vol. 17, no 1.
  5. Brandenburger, A., Nalebuff B., Co-opetition, Doubleday, New York 1996.
  6. Castaldo S., Trust in Market Relationships, E.E. Publishing Ltd., Cheltenham 2007.
  7. Chai K.H., Yap C.M., Wang X., Network closure's impact on firms' competitive advantage: The mediating roles of knowledge processes, "Journal of Engineering and Technology Management" 2011, no 28.
  8. Child J., Faulkner D., Tallman S., Cooperative Strategy. Managing Alliances, Networks, and Joint Ventures, Oxford University Press, 2005.
  9. Combs J., Ketchen D., Hoover V., A strategic group approach to the franchising - performance relationship, "Journal of Business Venturing" 2004, no 19.
  10. Cravens D.W., Shipp S.H., Crawens K.S., Reforming the traditional organization: the mandate for developing networks, "Business Horisons" 1996, lipiec-sierpień.
  11. Czakon W., Dynamika więzi międzyorganizacyjnych przedsiębiorstwa, AE, Katowice 2007.
  12. Dagnino G.B., Padula G., Coopetition strategy a new kind of interfirm dynamics for value creation, Paper presented at EURAM - The European Academy of Management Second Annual Conference - "Innovative Research in Management", Stockholm, 9-11 May 2002, Track "Coopetition Strategy. Towards a New Kind of Interfirm Dynamics?".
  13. Freel M., deJong J.P.J., Market novelty, competence - seeking and innovation networking, "Technovation" 2009, no 29.
  14. Grandori A., Soda G., Inter-firm networks: Antecedents, mechanisms and forms, "Organization Studies" 1995, no 16(2).
  15. Hakansson H., Ford D., How should companies interact in business networks?, "Journal of Business Research" 2002, no 55(2).
  16. Hampden-Turner Ch., Trompenaars A., Siedem kultur kapitalizmu, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2000.
  17. Himmelman A.T., On the Theory and Practice of Transformational Collaboration: from Social Service to Social Justice, [w:] Creating collaborative advantage, C. Huxham (red.), Sage, London 1996.
  18. Hrebiniak L., Joyce W., Organizational adaptation. Strategic choice and environmental determinism, "Administrative Science Quarterly" 1985, no 3.
  19. Kontinen T., Ojala A., Network ties in the international opportunity recognition of family SMEs, "International Business Review" 2011, no 20.
  20. Lorenzoni G., Lipparini A., The leveraging of interfirm relationships as a distinctive organizational capacity: A longitudinal study, "Strategic Management Journal" 1999, no 20.
  21. Łobos K., Organizacje sieciowe, [w:] Zarządzanie przedsiębiorstwem w turbulentnym otoczeniu, R. Krupski (red.), PWE, Warszawa 2005.
  22. Mention A.L., Co-operation and co-opetition as open innovation practices in the service sector: Which influence on innovation novelty?, "Technovation" 2011, no 312.
  23. Möller K., Svahn S., Managing strategic nets: a capability perspective, "Marketing Theory" 2003, nr 3(2).
  24. Niemczyk J., Wyróżniki, budowa i zachowania strategiczne układów outsourcingowych, AE, Wrocław 2006.
  25. Reve T., The Form as a Nexus of Internal and External Contracts, [w:] The Firm as a Nexus of Treaties, M. Aoki, M. Gustafsson, O.E. Williamson (red.), Sage, London 1990.
  26. Ring P.S., Van de Ven A.H., Structuring cooperative relationships between organizations, "Strategic Management Journal" 1992, no 13(7).
  27. Ritala P., Hurmelinna-Laukkanen P., What's in it for me? Creating and appropriating value in innovation- related coopetition, "Technovation" 2009, no 29.
  28. Romanowska M., Zarządzanie strategiczne firmą, Centrum Informacji Menedżera, Warszawa 1995.
  29. Santos F.M., Eisenhardt K.M., Organizational boundaries and theories of organization, "Organization Science" 2005, vol. 16, no 5.
  30. Stonehause G., Hamill J., Campbell D., Purdie T., Globalizacja. Strategia i zarządzanie, Felberg SJA, Warszawa 2001.
  31. Strategor, Zarządzanie firmą, PWE, Warszawa 2001.
  32. Tsang E., Motives for strategic alliance: a resource-based perspective, "Scandinavian Journal of Management" 1998, no 3, vol. 14.
  33. Wernerfelt B., A resource-based view of the firm, "Strategic Management Journal" 1984, vol. 5, no 2.
  34. Wit De B., Meyer R., Synteza strategii, PWE, Warszawa 2007.
  35. Yami S., Le Roy F., Stratégies collectives: rivaliser et coopérer avec ses concurrents, Editions Management & Société, Caen 2006.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu