BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Belkovicsová Daša (University of Economics in Bratislava, Slovakia), Repková Denisa (University of Economics in Bratislava, Slovakia)
Tytuł
Quality Evaluation of Slovak Universities in Terms of Internationally Recognized Rankings
Ocena jakości słowackich uniwersytetów w kontekście uznanych międzynarodowych rankingów
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2011, nr 221, s. 48-54, tab., bibliogr. 6 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Problemy regionalizmu i globalizacji
Słowa kluczowe
Jakość, Szkolnictwo wyższe, Ranking, Finansowanie szkolnictwa
Quality, Higher education, Ranking, Financing of education
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Nowym wyzwaniem dla krajów stało się w ostatnich latach zjawisko budowy społeczeństwa opartego na wiedzy, którego istotny element stanowią instytucje szkolnictwa wyższego. Niezbędne zatem staje się zapewnienie ich adaptacji do potrzeb takiego społeczeństwa. Głównym celem strategicznym każdego państwa powinno być więc zagwarantowanie dostępu do wysokiej jakości kształcenia na poziomie międzynarodowym. Instytucje szkolnictwa wyższego muszą spełniać standardy jakościowe nie tylko w otoczeniu krajowym, ale również w odniesieniu do zagranicy. To wymaga osiągnięcia standardów uznawanych na świecie. Ocena jakości instytucji edukacyjnych jest dokonywana zatem nie tylko na poziomie narodowym, ale i z perspektywy międzynarodowej. (abstrakt oryginalny)

A new challenge for individual countries has become a phenomenon of building a knowledge-based society, where higher education institutions represent a decisive determinant. It is therefore necessary to ensure their adaptation to the requirements of a knowledge-based society. The main intention and strategic aim of every country should, therefore, be to ensure the access to qualitative higher education with international standards. Higher educational institutions must be regarded as high quality ones not only in their countries, but also abroad. This requires obtaining internationally recognized quality. The evaluation of quality of educational institutions is made at the country level, as well as from an international perspective. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Education at a glance, OECD Indicators 2009, OECD, Paris 2009.
  2. http://ranking.heeact.edu.tw.
  3. www.arwu.org.
  4. www.minedu.sk.
  5. www.topuniversities.com.
  6. www.webometrics.info.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu