BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Janiszewska Anna (Uniwersytet Łódzki), Klima Ewa (Uniwersytet Łódzki)
Tytuł
Znaczenie marki terytorialnej w czasach globalizacji : Przykład Łodzi
Territorial Brand Importance in the Time of Globalisation. Case of Łódź
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2011, nr 221, s. 210-218, tab., bibliogr. 5 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Problemy regionalizmu i globalizacji
Słowa kluczowe
Marketing terytorialny, Strategia marki, Globalizacja
Territorial marketing, Brand strategy, Globalization
Uwagi
streszcz., summ.
Kraj/Region
Łódź
Lodz
Abstrakt
Kreowanie marki miasta, regionu, kraju wydaje się szczególnie zasadne w gospodarce globalnej. Ma ono przynieść wymierne korzyści ekonomiczne, w tym poprawę jakości życia mieszkańców. Artykuł przedstawia założenia projektu Strategii zarządzania marką Łódź i jego powiązania z najważniejszymi dokumentami strategicznymi dotyczącymi rozwoju Łodzi. Według autorów projektu realizacja ich pomysłów ma w przyszłości doprowadzić miasto do zajęcia unikatowej pozycji na percepcyjnej mapie Polski i innych części świata. (abstrakt oryginalny)

Creating city, region and country brand seems to be particularly legitimate in global economy. It is supposed to bring notable economic benefits, including the improvement of quality of life for inhabitants. The paper presents basic premises of "Brand strategy and its promotion for Łódź in years 2010-2016" and its relations to other strategic documents. The author tries to pay readers' attention to the fact that Łódź is the city with the brand strategy but without basic development strategy. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Głuszek E., Zarządzanie zasobami niematerialnymi przedsiębiorstwa, Wyd. Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego, Wrocław 2004.
  2. Liszewski S., Kaczmarek J., Włodarczyk B., Strategia rozwoju turystyki w Łodzi, Łódzkie Towarzystwo Naukowe, Łódź 2006.
  3. Robertson R., Glocalization: Time-Space and Homogeneity-Heterogeneity, [w:] Global Modernities, M. Featherstone, S. Lash, R. Robertson (eds.), Sage, London 1995, s. 25-44.
  4. Strategia zarządzania marką Łódź na lata 2010-2016, http://kieruneklodz.pl/strategia.pdf; 11.02.2011.
  5. Uchwała Rady Miejskiej z 13 maja 2009 r., www.uml.lodz.pl.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu