BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Piekarz Halina (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie), Marszałek Adam (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie)
Tytuł
Kompetencje organizacyjne w praktyce polskich przedsiębiorstw
Źródło
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2009, nr 129, s. 439-447, rys.,
Słowa kluczowe
Kompetencje, Przedsiębiorstwo, Zarządzanie przedsiębiorstwem
Competences, Enterprises, Enterprise management
Abstrakt
W niniejszym artykule przedstawiono teorię i model kluczowej kompetencji oraz wyniki badań wewnętrznych i zewnętrznych czynników konkurencyjności podmiotów gospodarczych z branży wyrobów gumowych i tworzyw sztucznych. Podejmowane zadania dotyczyły: identyfikacji wiodących czynników kształtujących charakterystykę popytu, identyfikację rodzajowej struktury kluczowych kompetencji, ocenę znaczenia kompetencji organizacyjnych z uwzględnieniem kryterium VRIN. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. VRIN - akronim słów wartość (value), rzadkość (rarity), utrudniona imitacja (imperfect imitation), trudność substytucji (non substitution), [M. Caldeira, J. Ward, Using Resource-Based Theory to Interpret the Succesful Adoption and Use of Information Systems & Technology in Manufacturing Small and Medium Sized Enterprises", Global Co-Operation in the New Millenium, The 9th European Conference on Information Systems, Bied, Slovenia, June 2001, s. 1160].
  2. G. Stalk, Ph. Evans, L. Shulman, Competing on Capabilities: The New Rules of Corporate Strategy, "Harvard Business Review" March-April 1992, s. 62.
  3. RBV - akronim słów Resource Based View, podejście oparte na zasobach.
  4. DCV - akronim słów Dynamic Capability View, podejście oparte na dynamicznych kompetencjach.
  5. D. Teece, G. Pisano, A. Shuen, Dynamic Capabilities and Strategic Management, "Business Source Premier" 2000, s. 3.
  6. A. Leiponen, IIASA Interim Report IR-97-006/February, s. 3.
  7. Jakość kompetencji wyraża jej efektywność mierzoną za pomocą oceny zbioru różnych cech.
  8. J. Brilman, Nowoczesne metody zarządzania, PWE, Warszawa 2002, s. 310-317.
  9. Strategia doskonałości operacyjnej jest ukierunkowana na dostarczenie rynkowi produktów w bardzo korzystnej relacji cena-jakość, kluczowym procesem są operacje wytwórcze i logistyka. Ważną wspierającą rolę ogrywają procesy innowacji produkcji i produktów. Zadaniem marketingu i sprzedaży jest przekonanie nabywców do filozofii działalności własnego przedsiębiorstwa.
  10. H. Piekarz, A. Marszałek, Sposoby ochrony kompetencji organizacji, w: Sukces organizacji, uwarunkowania wewnętrzne i zewnętrzne, Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, Sopot 2007, s. 243.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1689-7374
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu