BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kuźmińska-Haberla Aleksandra (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych w oczach partnerów - wyniki badań empirycznych
Polish Information and Foreign Investment Agency in the Eyes of Partners - Effects of Empirical Research
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2011, nr 221, s. 321-330, bibliogr. 3 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Problemy regionalizmu i globalizacji
Słowa kluczowe
Inwestycje zagraniczne, Kapitał zagraniczny, Promocja inwestycji
Foreign investment, Foreign capital, Investment promotion
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Intensywna konkurencja o bezpośrednie inwestycje zagraniczne (BIZ) na świecie sprawia, że w większości krajów funkcjonują agencje promocji inwestycji zagranicznych (API). Sprawna agencja może być sporym atutem w przyciąganiu kapitału zagranicznego do kraju. API można oceniać pod kątem liczby zrealizowanych projektów, ich jakości czy opinii w oczach inwestorów, a także partnerów biznesowych. W artykule zaprezentowano wyniki badań jakościowych przeprowadzonych wśród partnerów polskiej agencji promującej BIZ - Centrów Obsługi Inwestora - na temat współpracy z tym podmiotem. (abstrakt oryginalny)

Intense competition for foreign direct investment (FDI) in the world made most countries establish foreign investment promotion agencies (IPA). Effective agency can be a big advantage in attracting foreign capital into the country. IPA can be assessed in terms of completed projects, quality of projects or opinions of investors and business partners. The article presents the results of qualitative research conducted among the partners of Polish agency - Centra Obsługi Inwestora - on the collaboration with this entity. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Maison D., Jakościowe metody badań marketingowych, [w:] Badania marketingowe. Od teorii do praktyki, red. D. Maison, A. Noga-Bogomilski, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007.
  2. IMAS International, www.impas.pl, 15.03.2011.
  3. Sieć Obsługi Inwestorów i Eksporterów - projekt współfinansowany ze środków Poddziałania 6.2.1. Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013, Ministerstwo Gospodarki Departament Instrumentów Wsparcia: www.mg.gov.pl, 15.03.2011.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu