- Autor
- Piwoni-Krzeszowska Estera (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
- Tytuł
- Zarządzanie przez wartość - perspektywa relacji przedsiębiorstwa z klientami
- Źródło
- Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2009, nr 129, s. 448-454, tab.,
- Słowa kluczowe
- Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, Zarządzanie przez wartość, Relacje z klientami, Zarządzanie przedsiębiorstwem
Value Based Management (VBM), Management by value, Relationships with customers, Enterprise management - Abstrakt
- Współczesne przedsiębiorstwa realizując własne zamierzenia strategiczne wykorzystują rozmaite koncepcje zarządzania. Jedną z popularniejszych w ostatnim okresie jest zarządzanie przez wartość, a w jej zakresie zarządzanie wartościami niematerialnymi, do których należą relacje z klientami. Celem niniejszego artykułu jest krytyczna analiza teorii wartości relacji z nabywcami oraz egzemplifikacja podstawowych problemów związanych z zastosowaniem przez przedsiębiorstwo koncepcji zarządzania wartością z punktu widzenia stosunków z klientami. (fragment tekstu)
- Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- P. Kalafut, J. Low, The Value Creation Index: Ouantifying Intangible Value, "Strategy&Leadership" 2001, 29 September.
- B. Nita, Metody wyceny i kształtowania wartości przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2007, s. 22-23.
- M. Mroziewski, Normatywno-jakościowy model kapitału intelektualnego współczesnego przedsiębiorstwa, "Przegląd Organizacji" 2007, nr 10, s. 13.
- G. Urbanek, Wartość kapitału intelektualnego a koszt kapitału przedsiębiorstwa, "Przegląd Organizacji" 2007, nr 3, s. 33.
- Tenże, Wycena aktywów niematerialnych przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2008, s. 208.
- T. Doligalski, Wartość relacji z klientami, w: Metody wyceny spółki. Perspektywa klienta i inwestora, red. M. Panfil, A. Szablewski, Poltext, Warszawa 2007, s. 105.
- M. Bratnicki, Dylematy i pułapki współczesnego zarządzania, Wydawnictwo Gnome, Katowice 12001.
- E. Piwoni-Krzeszowska, Aspekt wartości w zarządzaniu relacjami z klientami, w: Nowoczesność przemysłu i usług. Relacje i wartość w strategiach zarządzania przedsiębiorstwami, t. II, red. J. Pyka, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa, Katowice 2008, s. 464.
- M. Michalski, Zarządzanie przez wartość: firma z perspektywy interesów właścicielskich, WIG Press, Warszawa 2001.
- Nazwa przedsiębiorstwa nie może być podana ze względu na brak pisemnej zgody Zarządu. Informacje finansowe zostały przemnożone przez wiadomy autorowi współczynnik, ale odzwierciedlają rzeczywistą sytuację firmy i jej klienta.
- Ze względu na ograniczenia publikacji temat ten nie jest szerzej omawiany.
- K. Rybarczyk, Wykorzystanie rachunku kosztów w kalkulacji marży na kliencie, w: Metody wyceny spółki. Perspektywa klienta i inwestora, red. M. Panfil, A. Szablewski, Poltext, Warszawa 2007, s. 137
- Ze względu na ograniczenia publikacji temat ten nie jest szerzej omawiany.
- J. Bazarnik, Wartość życiowa klienta (LTV), "Modern Marketing" 2001, nr 3, s. 34-35.
- M. Trojanowski, W kierunku budowania więzi z klientami - nowe wyzwanie dla marketingu. Kongres Marketingu Jelenia Góra 2000, tom II, s. 35.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1689-7374
- Język
- pol