BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Prudzienica Maja (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Zarządzanie innowacjami jako instrument wspierający procesy zarządcze w małych przedsiębiorstwach
Źródło
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2009, nr 129, s. 455-460
Słowa kluczowe
Zarządzanie innowacyjne, Zarządzanie innowacjami, Małe i średnie przedsiębiorstwa, Innowacyjność przedsiębiorstw, Proces zarządzania, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Kreatywność w zarządzaniu
Innovative management, Innovation management, Small business, Enterprise innovation, Management process, Enterprise management, Creativity in management
Abstrakt
Celem artykułu jest próba ukazania roli zarządzania innowacyjnego jako instrumentu wspierającego procesy zarządcze w małych przedsiębiorstwach. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Por. www.budnet.pl.
  2. Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 2004-2005, PARP, Warszawa 2008.
  3. G. Aniszewska, Różnice w sposobie adaptacji do otoczenia dużych i małych firm, "Przegląd Organizacji" 1998, nr 11, s. 40.
  4. Por. J. Penc, Innowacje i zmiany w firmie. Transformacja i sterowanie rozwojem przedsiębiorstwa, Agencja Wydawnicza PLACET, Warszawa 1999, s. 93.
  5. Por. A.H. Jasiński, Zarządzanie innowacjami - aspekty teoretyczne, "Przegląd Organizacji" 2006, nr 11, s. 11-12.
  6. Nowy słownik ekonomiczny przedsiębiorcy, red. Z. Dowgiałło, wyd. VIII rozszerzone, Wydawnictwo ZNICZ, Szczecin 2004, s. 145.
  7. Zarządzanie innowacjami rozumiane jest jako: "[...]oddziaływanie na przebieg (kierunek, skalę i natężenie) procesów innowacyjnych, czyli wywoływania postulatowych zmian". W. Janasz, Innowacyjne strategie rozwoju przemysłu, Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 1999, s. 147.
  8. Por. F. Krawiec, Zarządzanie projektem innowacyjnym produktu i usługi, Difin, Warszawa 2001, s. 28.
  9. Por. J. Baruk, Zarządzanie działalnością innowacyjną, w: M. Brzeziński (red.), Zarządzanie innowacjami technicznymi i organizacyjnymi, Difin, Warszawa 2001, s. 99-100.
  10. Por. www.twojafirma.pl.
  11. Por. E. Marfo-Yiadom, Zasady zarządzania, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, Łódź 2008, s. 16-17.
  12. Por. http://forumtfi.pl.
  13. A. Koźmiński, W. Piotrowski, Zarządzanie. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999, s. 150.
  14. Szerzej m.in. w: Podstawy zarządzania przedsiębiorstwem na progu XXI wieku, red. B. Olszewska, Wydawnictwo AE im. O. Langego we Wrocławiu, Wrocław 2007, s. 69-86; Menedżer - przywódca w organizacji gospodarczej, red. M. Jasiukiewicz, M. Oczachowski, J.M. Soroka, Wydawnictwo AE im. O. Langego we Wrocławiu, Wrocław 2007, s. 63-78; E. Marfo-Yiadom, Zasady zarządzania, s. 23-25.
  15. P. Doyle, S. Bridgewater, lnnovation In Marketing, Butterworth-Heinemann, Oxford 1998,
  16. J. Bogdanienko, M. Haffer, W. Popławski, Innowacyjność przedsiębiorstw, UMK, Toruń 2004, s. 62.
  17. K. Pavitt, Managing Innovation, Wiley, Chichester, 1998, s. 250.
  18. http://www.magisterxxl.republika.pl/index_pliki/Page745.htm.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1689-7374
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu