BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rybowska Agnieszka (Akademia Morska w Gdyni)
Tytuł
Zachowania zakupowe konsumentów żywności ekologicznej
Shopping Behaviour of Organic Food Consumers
Źródło
Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, 2010, nr 2/1, s. 319-326, bibliogr. 4 poz.
Słowa kluczowe
Zachowania konsumenta, Żywność ekologiczna, Wyniki badań
Consumer behaviour, Organic food, Research results
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Żywność ekologiczna jest coraz bardziej popularna na rynku UE i na rynku polskim. Konsumenci postrzegają ją jako żywność mającą pozytywny wpływ na zdrowie człowieka i na środowisko. Jednak mała wiedza konsumentów, słaba dostępność produktów na rynku i zbyt wysokie ceny powodują, iż produkty te nie są zbyt często kupowane. Wyniki badań wskazują na konieczność podjęcia działań propagujących żywność ekologiczną wśród konsumentów z różnych grup wiekowych. Przede wszystkim wskazane jest podniesienie wiedzy konsumentów, zarówno w zakresie znaczenia tej żywności, ale także funkcjonowania produktów na rynku, ich znakowania. Ważne jest także dostosowanie cen produktów do możliwości potencjalnych nabywców. Uwzględnienie opinii konsumentów może stanowić o sukcesie produktów na rynku. (abstrakt oryginalny)

Organic food is more and more popular on EU and Polish market. Consumers perceive it as food with positive impact on human health and environment. Unfortunately organic food is bought rarely because of little knowledge about it, weak availability on market and too high prices. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Łuczak-Bakuła W. (2007), Rynek żywności ekologicznej, PWE, Warszawa.
  2. Sołtysiak U. (1998), Rolnictwo ekologiczne. Encyklopedia agrobiznesu. Fundacja Innowacyjna, Warszawa.
  3. Szyler E. (2007), Ekologiczny produkt spożywczy, Pomorskie Wieści Rolnicze, nr3, PODR, Gdańsk.
  4. Żakowska-Biemans S. (2004), Oczekiwania polskich konsumentów wobec żywności ekologicznej. Materiały seminarium "Rolnictwo ekologiczne -nowe warunki działania wynikające z członkostwa w UE". Główny Inspektorat JHARS i Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1732-1565
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu