- Autor
- Scheibe Anna (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu)
- Tytuł
- Wybrane aspekty zarządzania zespołem wirtualnym
- Źródło
- Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2009, nr 129, s. 486-492
- Słowa kluczowe
- Zespół wirtualny, Organizacja, Współpraca, Rozwój, Zarządzanie przedsiębiorstwem
Virtual team, Organisation, Cooperation, Development, Enterprise management - Abstrakt
- Zarządzanie zespołem wirtualnym stawia przed menedżerami nowe wyzwania. Wynikają one w głównej mierze z różnic w sposobach współpracy uczestników zespołów wirtualnych oraz "tradycyjnych", opierających się na bezpośrednich kontaktach międzyludzkich. Główną przyczyną takich rozbieżności są tu utrudnienia w komunikacji (szczególnie niewerbalnej) pojawiające się niezależnie od rodzaju wykorzystywanej przez dany zespół technologii komunikacyjnej. Dodatkowych problemów dostarcza także pojawienie się różnic w czasie dostępu do informacji oraz liczne utrudnienia natury technicznej, wynikające bezpośrednio z ograniczeń wykorzystywanej technologii komunikacyjnej. (fragment tekstu)
- Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- A. Powell, G. Piccoli, B. Ives, Virtual Teams: A Review of Current Literature and Direction for Future Research, "DATA BASE for Advances in Information Systems" 2004, vol. 35, nr 1, s. 6-36.
- J. Lipnack, J. Stamps, Virtual Teams: Reaching Across Space, Time, and Organizations with Technology, John Wiley & Sons Inc., 1997, s. 161.
- G. Hertel, U. Konradt, B. Orlikowski, Managing distance by interdependence: Goal setting, task interdependence, and team-based rewards in virtual teams, "European Journal Of Work And Organizational Psychology" 2004, vol. 13, nr l, s. 1-28.
- S.L. Jarvenpaa, K. Knoll, D.E. Leidner,. Is Anybody out There? Antecedents of Trust In Global Virtual Teams, "Journal of Management Information Systems" 1998, vol. 14, nr 4, s. 29-64, oraz L. Dube, G. Pare, Global Virtual Teams, "Communications of the ACM" 2001, vol. 44, nr 12, s. 71-73.
- R. Hightower, L. Sayeed, The Impact of Computer- Mediated Communication Systems on Biased Group Discussion, "Computers in Organizational Behavior" 1995, vol. 11, nr 1, s. 33-44; D.C. Lau, J.K. Murnighan, Demographic Diversity and Faultlines: The Compositional Dynamics of Organizational Groups, "Academy of Management Review" 1998, vol. 23, nr 2, s. 325-340.
- A. Kankanhalli, B.C.Y. Tan, Kwok-Kce Wei, Conflict and Performance in Global Virtual Teams, "Journal of Management Information Systems "2006, vol. 23, nr 3, s. 237-274.
- M. Alien, Leading the Virtual Team, Associations Now, 2008 May, s. 18.
- E. de Pillis, K. Furumo, Counting the Cost of Virtual Teams, "Communications of the ACM" 2007, vol. 50, nr 12, s. 93-95.
- A. Majchrzak, R. Rice, A. Malhotra, N. King, S.Ba, Technology Adaptation: The Case of a Computer-Supported Inter-Organizational Virtual Team. "MIS Quarterly" 2000, nr 24, s. 569-600.
- C. M. Fiol, E.J. O'Connor, Identification in Face-to-Face, Hybrid, and Pure Virtual Teams: Untangling the Contradictions, "Organization Science", 2005, vol. 16, nr. l, s. 19-32.
- C.M. Fiol, E.J. O'Connor, Waking up! Mindfulness in the Face of Bandwagons, "Academy Management Review" 2003, nr 28, s. 54-70.
- L. Branson, B. Moe, C. Sung, An Empirical Investigation of Information Processing In Individuals And Virtual Teams, "The Journal of Business and Behavioral Science" 2005, vol. 13, nr 1, s. 234-242.
- D.M. Thomas, R.P. Bostrom, M. Gouge, Making Knowledge Work in Virtual Teams, "Communications of the ACM" 2007, vol. 50, nr 11, s. 85-90.
- R. Benbunun-Fich, S. Hiltz, and M. Turof, A Comparative Content Analysis of Face-To-Face vs. Asynchronous Group Decision Making, "Decision Support Systems" 2002, nr 34, s. 457-469.
- A. Blanchard, T. Horan, Virtual Communities and Social Capital, w: Knowledge and Social Capital, red. E. Lesser, Woburn, MA, Butterworth-Heinemann 2000, s. 299.
- M. Warkentin, P. Beranek, Training to Improve Virtual Team Effectiveness, "Information Systems Journal" 1999, nr 9, s. 271-289.
- B.L. Kirkman, B. Rosen, C. B. Gibson, P.E. Tesluk, S.O. McPherson, Five Challenges To Virtual Team Success: Lessons from Sabre, Inc, "Academy of Management Executive" 2002, vol. 16, nr 3, s. 67-79.
- A. Powell, G. Piccoli, B. Ives, Virtual Teams: A Review of Current Literature and Direction For FutureRresearch, "DATA BASE for Advances in Information Systems" 2004, vol. 35, nr 1, s. 6-36.
- S. Straus, J. McGrath, Does The Medium Matter? The Interaction of Task Type and Technology on Group Performance and Member Reactions, "Journal of Applied Psychology" 1994, vol. 79, nr 1, s. 87-97.
- M.B. Watson-Manheim, F. Belanger, Support For Communication-Based Work Processes In Virtual Work, "E-Service Journal" 2002, vol. 1, nr 3, s. 61-82.
- R. M. Kramer, Intergroup Relations and Organizational Dilemmas: The Role of Categorisation Processes, "Research in Organizational Behavior" 1991, vol. 13, s. 191-228
- C.C. Snow, S.A. Snell, S.C. Davison, Use Transnational Teams to Globalize Your Company, "Organizational Dynamics" 1996, vol. 24, s. 50-67.
- Tamże.
- L. Chidambaram, R. P. Bostrom, Group Development (II): Implications for GSS Research and Practice, "Group Decision and Negotiation" 1997, nr 6, s. 231-254.
- L. Branson, B. Moe, C. Sung, An Empirical Investigation.
- S.L. Jarvenpaa, D.E. Leidner, Communication and Trust in Global Virtual Teams, "Organization Science" 1999, vol. 10, nr 6, s. 791-815.
- C.D. Cramton, The Mutual Knowledge Problem And Its Consequences For Dispersed Collaboration, "Organization Science" 2001, vol. 12, nr 3, s. 346-371.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1689-7374
- Język
- pol