BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Cewińska Joanna (Uniwersytet Łódzki)
Tytuł
Pracodawcy wobec badań opinii zatrudnionych
Employers Towards Employeesʼ Opinions - the Results of Empirical Research
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2011, nr 223, s. 147-153, bibliogr. 21 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Człowiek i praca w zmieniającej się organizacji : w kierunku respektowania interesów pracobiorców
Słowa kluczowe
Pracodawcy, Opinia pracowników, Badanie opinii
Employers, Employees' opinion, Opinion research
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest prezentacja postaw pracodawców wobec badań opinii zatrudnionych dotyczących warunków i zadowolenia z pracy oraz diagnozy ich oczekiwań i potrzeb. Autorka, odwołując się do wyników badań własnych, odnosi się do zasadności prowadzenia sondaży i możliwości wykorzystania ich wyników w kształtowaniu polityki personalnej, w tym budowy programów zaangażowania pracowników, systemów motywowania czy kultury organizacyjnej. (abstrakt oryginalny)

The aim of the paper is to present the attitudes of employers towards employees` opinions, expectations and needs connected with work conditions and job satisfaction. The author, referring to the results of her own empirical research, discusses the problem with conducting surveys among employees and the possibility of using the results of such research in human resource management practice. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  2. Badanie opinii pracowników, http://www.rcs-hr.pl/index.html? id=100 [dostęp 29.09.11].
  3. http://www.biostat.com.pl/satysfakcja.php [dostęp: 20.09.2011].
  4. http://www.fpl.pl/pl/rozwoj/9/9/Badania_Opinii_Pracownikow.html [dostęp 20.09.2011].
  5. http://www.goldenline.pl/forum/148909/badania-opinii-pracownikow [dostęp 20.09.2011].
  6. http://www.haygroup.com/pl/services/index.aspx? id=5482, [dostęp: 20.09.11].
  7. http:/www.hresearch.pl [dostęp 20.09.2011].
  8. http://www.rcs-hr.pl/index.html? id=100 [dostęp 20.09.2011].
  9. Kowalczyk I., Komunikacja w firmie: badanie opinii pracowników, http://www.firma.egospodarka. pl/42890, Komunikacja-w-firmie-badanie-opinii-pracownikow, 1,47,1.html z dn. 03.08.2009 [dostęp 26.09.11].
  10. Krokowska J., Kołodziejski S., Badania opinii pracowników w praktyce zarządzania, Imperia, Łódź 2007.
  11. Lutyński J., Metody badań społecznych. Wybrane zagadnienia, Łódzkie Towarzystwo Naukowe, Łódź 2000.
  12. Mrówka R., Badania satysfakcji pracowników w organizacji gospodarczej, http://www.sgh.com.pl/katedry/ ktz/pracownicy/mrowka/Badanie_satysfakcji_pracownikow_w_organizacji_gospodarczej. pdf [dostęp 26.09.2011].
  13. Nowak S., Metodologia badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  14. Radosławska J., Sondaż opinii pracowników jako instrument wspomagający zarządzanie personelem w przedsiębiorstwie, "Zarządzanie Zasobami Ludzkimi" 2005, nr 3.
  15. Rostkowski T., Nowoczesne metody zarządzania zasobami ludzkimi, Difin, Warszawa 2004.
  16. Schultz D.P., Schultz S.E., Psychologia a wyzwania dzisiejszej pracy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  17. Szczęsna A., Jak w praktyce można wykorzystać wyniki badania opinii pracowników?, http://www.kadryonline.pl/zarzadzanie_personelem/jak_w_praktyce_mozna_wykorzystac_wyniki_ badania_opinii_pracownikow-303.html [dostęp 29.09.11].
  18. Szreder M., Metody i techniki sondażowych badań opinii, PWE, Warszawa 2004.
  19. Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Śląsk, Katowice 2005.
  20. TNS OBOP; http://www.tnsglobal.pl/przewodnik [dostęp 27.09. 2011].
  21. Tyborowska J., Zarządzanie personelem. Niezbędnik dla działów kadr, C.H.Beck, Warszawa 2008.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu