BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Nowosielski Stanisław (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Orientacja na pracownika jako klienta wewnętrznego w organizacji
Internal Customer Relationship in the Company
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2011, nr 223, s. 298-309, rys., tab., bibliogr. 13 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Człowiek i praca w zmieniającej się organizacji : w kierunku respektowania interesów pracobiorców
Słowa kluczowe
Klient wewnętrzny, Orientacja na klienta, Procesowe podejście do zarządzania, Organizacja
Internal customer, Costumer orientation, Process-oriented approach, Organisation
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule zaprezentowano najpierw istotę orientacji na klienta wewnętrznego. Następnie przedstawiono orientację na klienta wewnętrznego w różnych koncepcjach i metodach zarządzania, a także w praktyce gospodarczej. W końcu omówiono istotę i zasady kształtowania koncepcji klienta wewnętrznego w przedsiębiorstwie. (abstrakt oryginalny)

At first the article presents the idea of internal customer relationship. Next it describes orientation on internal customer in various management ideas and methods, and also in economic practice. Finally it shows the essence and principles of creating the idea of internal customer in business. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Broniewska G., Identyfikacja i zaspokojenie potrzeb klienta wewnętrznego, "Problemy Jakości" 2000, nr 3.
  2. Bruhn M., Integrierte Kundenorientierung. Implementierung einer kundenorientierten Unternehmensführung, 1. Auflage, Gabler Verlag, Wiesbaden 2002.
  3. Grajewski P., Organizacja procesowa, PWE, Warszawa 2007.
  4. http://de.processorientation.com/? p=407 [dostęp 14.02.2011].
  5. Malorny Ch., TQM umsetzen, Schaeffer-Poeschel Verlag, Stuttgart 1999.
  6. Nowosielski S., Centra kosztów i centra zysku w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo AE, Wrocław 2001.
  7. Oakland J.S., Total Quality Management. Text with Cases, Butterworth Heinemann, Oxford 1995.
  8. Schmelzer H.J., Sesselmann W., Geschäftsprozessmanagement in der Praxis, Hanser, Wien 2003.
  9. Stöger R., Geschaeftsprozesse erabeiten-gestalten-nutzen, Schaeffer-Poeschel Verlag, Stuttgart 2005.
  10. Strumiłło J., Koncepcja TBM i kaizen, [w:] Koncepcje zarządzania. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2010.
  11. Strumiłło J., Koncepcje: reengineering i benchmarking, [w:] Koncepcje zarządzania. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2010.
  12. Schüller A.M., Kundenorientierung stärken - Kundennähe verbessern. Tipps für eine kundenorientierte Mitarbeiterentwicklung, http://www.anneschueller.de/rw_e9v/schueller2/usr_documents/CAS. pdf [dostęp 07.11.2011].
  13. Trybuś E., Orientacja na klienta, [w:] Zarządzanie przez jakość. Koncepcje, metody, studia przypadków, red. E. Konarzewska-Gubała, Wydawnictwo AE, Wrocław 2003.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu