BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Sokołowska Agnieszka (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Instrumenty zarządzania społeczną odpowiedzialnością w małym przedsiębiorstwie
Źródło
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2009, nr 129, s. 523-530
Słowa kluczowe
Instrumenty zarządzania, Społeczna odpowiedzialność, Małe i średnie przedsiębiorstwa
Management instruments, Social Responsibility, Small business
Abstrakt
Celem artykułu jest przedstawienie elementów procesu oraz zestawu wybranych instrumentów zarządzania społeczną odpowiedzialnością w małym przedsiębiorstwie. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. M. Sułek, J. Świniarski, Etyka jako filozofia dobrego działania zawodowego, Dom Wydawniczy Bellona, Warszawa 2001, s. 208.
  2. Ze względu na ograniczony zakres opracowania w artykule nie podjęto przeglądu głównych definicji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa.
  3. Por. I. Figaszewska, A. Dobroczyńska, A. Falecki, Prezes Urzędu Regulacji Energetyki a społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw energetycznych. Raport końcowy, Urząd Regulacji Energetyki, Warszawa 2008, s. 38-40; J. Adamczyk, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, Teoria i praktyka, PWE, Warszawa 2009, s. 177-199
  4. Wnioski sformułowane na podstawie badań empirycznych przeprowadzanych wśród małych przedsiębiorstw z województwa dolnośląskiego, przedstawicieli różnych branż, w lipcu, wrześniu i październiku 2008 roku oraz marcu 2009 roku (dotychczas przebadano 39 przedsiębiorstw). Celem badań jest ocena stopnia świadomości właścicieli - menedżerów małych firm - co do ważności społecznej odpowiedzialności oraz analiza uwarunkowań, przejawów oraz sposobów zarządzaniu społeczną odpowiedzialnością w małym przedsiębiorstwie. Badania empiryczne przeprowadzane są za pośrednictwem: kwestionariusza ankietowego, wywiadu osobistego, obserwacji, analizy dokumentacji organizacyjnej, analizy porównawczej na podstawie studium przypadków. Kilkuetapowy proces badawczy trwa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1689-7374
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu