BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Staś Lena (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu)
Tytuł
Lider kryzysowy
Źródło
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2009, nr 129, s. 561-567, tab.,
Słowa kluczowe
Zarządzanie kryzysowe, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Przywództwo, Lider w organizacji, Osobowość lidera
Crisis management, Human Resources Management (HRM), Leadership, Leader in the organization, Leader's personality
Abstrakt
Jednym z najważniejszych komponentów sytuacji kryzysowej organizacji jest lider, jako osoba posiadająca władzę i podejmująca decyzje dotyczące całej organizacji lub jej wydzielonej autonomicznej części. Jaki powinien być lider? Jakimi cechami i umiejętnościami powinien się charakteryzować? Co powinien widzieć? A co powinien posiadać, aby skutecznie działać i wyprowadzić organizację z kryzysu? Artykuł traktuje o pożądanej sylwetce lidera działającego w warunkach kryzysu i jego roli w organizacji w postaci egzemplifikacji cech, umiejętności, pożądanych postaw i zachowań. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Mały słownik języka polskiego, red. S. Skorupka, H. Auderska, Z. Łępicka, PWN, Warszawa 1969, s. 32.
  2. E. Urbanowska-Sojkin, Zarządzanie przedsiębiorstwem. Od kryzysu do sukcesu, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań 1998, s. 19-20; K. Zimniewicz, Nauka o organizacji i zarządzaniu, PWN, Warszawa 1990, s. 223-224.
  3. Tamże, s. 35.
  4. M. Regester, J. Larkin, Zarządzanie kryzysem, PWE, Warszawa 2005, s. 127.
  5. Tamże, s. 127.
  6. K. Krzakiewicz, Zarządzanie antykryzysowe w organizacji, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań 2008, s. 12.
  7. Tamże, s. 7.
  8. A. Zelek, Model zarządzania kryzysem w organizacji, http://mikro.univ.szczecin.pl/bp/ pdf/6/4.pdf,09.04.15.
  9. Konsekwencją przyjęcia rozumienia kryzysu jako sytuacji decyzyjnej jest traktowanie kryzysu jako zaskoczenia, zmiany, niepewności, konfliktowości. Zob. Zarządzanie w kryzysie, red. B. Wawrzyniak, PWE, Warszawa 1984, s. 58-59.
  10. R. Goffee, G. Jones, Dlaczego ktoś miałby cię uważać za swego przywódcę? Onepress, Gliwice 2006, s. 10.
  11. M. Goldsmith, C.L. Greenberg, M. Hu-Chan, Globalni liderzy - kolejna generacja, MT Biznes, Warszawa 2007, s. 27-32.
  12. Raport z badań Zarządzanie sytuacją kryzysową w polskich przedsiębiorstwach, A. Łaszyn, D. Tworzydło, D. Chruściel, A. Więcko, A. Pac, D. Staszewska, Alert Media Communications, Zakład Public Relations Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Rzeszów, Warszawa 2007, http://www.egospodarka.pl/pliki/sytuacje-kryzysowe-w-firmach-raport-2007-doc, 09.04.15.
  13. E. Urbanowska-Sojkin, Zarządzanie przedsiębiorstwem, s. 37-38.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1689-7374
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu