BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Walczak Waldemar (Społeczna Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi)
Tytuł
Zarządzanie kluczowymi kompetencjami przedsiębiorstw w dobie gospodarki opartej na wiedzy
Źródło
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2009, nr 129, s. 623-629, rys.,
Słowa kluczowe
Zarządzanie wiedzą, Kompetencje kluczowe, Gospodarka oparta na wiedzy (GOW), Zarządzanie przedsiębiorstwem
Knowledge management, Core competencies, Knowledge-based economy, Enterprise management
Abstrakt
Współczesna gospodarka określana w literaturze przedmiotu jako gospodarka oparta na wiedzy (knowledge based economy) sprawia, że podejmowane są próby wypracowania nowych paradygmatów zarządzania, adekwatne do aktualnych wyzwań oraz uwarunkowań, w jakich funkcjonują przedsiębiorstwa. Daje się zauważyć zmiana kluczowych determinantów konkurencyjności współczesnych przedsiębiorstw, dla których zasoby wiedzy i kapitał intelektualny nabierają coraz większego znaczenia i stają się istotnym czynnikiem decydującym o sukcesie rynkowym. Niniejszy artykuł przedstawia kluczowe kompetencje przedsiębiorstwa jako pochodna zarządzania wiedzą. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. B. Kaczmarek, Koncepcje i uwarunkowania współczesnego zarządzania w ocenie menedżerów-praktyków, w: S. Wilmańska-Sosnowska (red.) Rola nauk o zarządzaniu w kreowaniu społeczeństwa opartego na wiedzy, Wydawnictwo UŁ, Łódź 2004, s. 104.
  2. E. Skrzypek, Wiedza jako czynnik sukcesu w "nowej gospodarce", w: E. Skrzypek, A. Sokół (red.) Zarządzanie kapitałem ludzkim w gospodarce opartej na wiedzy, Wydawnictwo Instytut Wiedzy i Innowacji, Warszawa 2009, s. 141.
  3. G. Hamel, C.K. Prahalad, Przewaga konkurencyjna jutra, Business Press, Warszawa 1999, s. 169-178.
  4. M. Bratnicki, Podstawy współczesnego myślenia o zarządzaniu, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Wydawnictwo "TRIADA", 2000, s. 46.
  5. T. Gruszecki, Współczesne teorie przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002, s. 15.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1689-7374
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu