BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rojek-Nowosielska Magdalena (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Modelowe ujęcie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw
Model Approach of Corporate Social Responsibility
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2011, nr 220, s. 30-39, rys., tab., bibliogr. 7 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Społeczna odpowiedzialność organizacji : polityczna poprawność czy obywatelska postawa?
Słowa kluczowe
Społeczna odpowiedzialność, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Przedsiębiorstwo
Social Responsibility, Corporate Social Responsibility (CSR), Enterprises
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule zaprezentowane zostało zróżnicowane podejście do definiowania koncepcji SOP. Ukazane są także dwa modelowe ujęcia SOP - autorstwa Carrolla oraz Waltona. Swoistym novum w teoretycznym ujęciu SOP jest zaprezentowanie autorskiego modelu SOP, w którym poprzez dwa kryteria - zakresu i mierzalności społecznej odpowiedzialności - proponowane są różne podejścia do sposobu realizacji SOP w praktyce. (abstrakt oryginalny)

The article presents different approach to defining the concept of CSR. The two model approaches of CSR (by Carroll and Walton) are also presented. A kind of new element in the theoretical aspects of CSR is an author's CSR model, where by the two criteria - the scope and measurability of social responsibility- different approaches of CSR implementation in practice are shown. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Berle A., Company Social Responsibility - Too Much or Not Enough?, The National Industrial Conference Board Record, kwiecień 1964.
  2. Campbel J.L., Institutional analysis and the paradox of corporate social responsibility, "American Behavioral Scientist" 2006, Vol. 49, No. 925.
  3. Campbel J.L., Why would corporations behave in socially responsible ways? An institutional theory of corporate social responsibility, "Academy of Management Review" 2007, Vol. 32, No. 3.
  4. Carroll A.B., A three - dimensional conceptual model of corporate social performance, "Academy of Management Review" 1979, No 4.
  5. Carroll A.B., Buchholtz A.K., Business and Society. Ethics and Stakeholder Management, South-Western Cengage Learning, 2009.
  6. Green Paper. Promoting a European framework for Corporate Social Responsibility, Commission of the European Communities, Brussels, 18 lipca 2001.
  7. Walton C.C., Corporate Social Responsibilities, Wadsworth Publishing Company Inc., Belmont, California 1967.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu