BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bachnik Katarzyna (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
Tytuł
Kulturowo-etyczny wymiar społecznej odpowiedzialności biznesu
Corporate Social Responsibility from Ethical and Cultural Perspective
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2011, nr 220, s. 66-74, bibliogr. 8 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Społeczna odpowiedzialność organizacji : polityczna poprawność czy obywatelska postawa?
Słowa kluczowe
Etyka, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Kultura
Ethics, Corporate Social Responsibility (CSR), Culture
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule poruszono temat motywów podejmowania inicjatyw z zakresu CSR. Autorka wychodzi z założenia, że zgłębienie motywacji i poznanie źródeł pewnych zakorzenionych przekonań w sferze kulturowo-etycznej może przyczynić się do upowszechnienia tego rodzaju aktywności firm. Na tle procesu rozwoju koncepcji CSR, zaproponowanego przez Wayne'a Vissera, toczy rozważania o kryteriach dokonywania etycznej oceny biznesu (podpierając się tezami Jana Hartmana), a także uwypukla rolę przywódców firm w upowszechnianiu pożądanych zachowań. (abstrakt oryginalny)

The article focuses on the motives why enterprises implement CSR initiatives. As a starting point it suggests that understanding the sources of some deeply rooted values and beliefs, that are attributed to one's culture or ethics, may result in more companies taking up such projects. The paper briefly describes the development process of CSR idea, authored by Wayne Visser, considers the criteria we can use to evaluate business ethics (derived from Jan Hartman), and emphasizes the role of leaders who may boost preferred behavior among their followers and employees. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Badaracco J.L., Nie jest nam potrzebny kolejny bohater, "Harvard Business Review Polska", wrzesień 2008.
  2. Drayton B., Budinich V., Nowy sojusz na rzecz globalnych zmian, "Harvard Business Review Polska", luty 2011.
  3. Fournier S., Lee L., Sprawdzone sposoby budowania społeczności wokół marki, "Harvard Business Review Polska", kwiecień 2011.
  4. Hartman J., Między jasnymi wyborami a różnymi odcieniami szarości, "Harvard Business Review Polska", wrzesień 2011.
  5. Kane G.C., Fichman R.G., Gallaugher J., Glaser J., Budowanie społeczności, "Harvard Business Review Polska", grudzień 2009-styczeń 2010.
  6. Kotter J.P., Kehoe J., How to save good ideas, "Harvard Business Review", październik 2010.
  7. Nayar V., A Maverick CEO explains how he persuaded his team to leap into the future, "Harvard Business Review", czerwiec 2010.
  8. Visser W., The age of responsibility: CSR 2.0 and the new DNA of business, "Journal of Business Systems, Governance and Ethics" 2010, Vol. 5, No. 3.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu