BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Chlipała Paweł (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie / Wydział Zarządzania)
Tytuł
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw w Polsce - wyniki analizy kampanii CSR
Corporate Social Responsibility in Poland - Results of CSR Campaign Analysis
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2011, nr 220, s. 177-184, rys., tab., bibliogr. 5 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Społeczna odpowiedzialność organizacji : polityczna poprawność czy obywatelska postawa?
Słowa kluczowe
Społeczna odpowiedzialność, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Kampanie społeczne
Social Responsibility, Corporate Social Responsibility (CSR), Social campaigns
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule zaprezentowano wyniki analizy kampanii i akcji CSR. Celem artykułu jest dokonanie diagnozy stosowania koncepcji społecznej odpowiedzialności w praktyce przedsiębiorstw w Polsce. Analizie poddano 82 kampanie realizowane przez przedsiębiorstwa w Polsce w latach 2010 i 2011. Oceniono przedmiot działań CSR, ich zakres oraz efekty. Analizowano także aspekty marketingowe, związane z projektowaniem i komunikacją działań z zakresu społecznej odpowiedzialności.(abstrakt oryginalny)

The article presents the results of the analysis of social campaigns. The main goal of this paper is to diagnose the usage of CSR concept in companies' activity in Poland. There were analyzed 82 campaigns conducted from 2010 to 2011 in Poland. The analysis included the subject of CSR activities, their range and effects. It also contained marketing aspects: creation and communication of CSR activities. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. arroll A.B., Shabana K.M., The business case for corporate social responsibility: A review of concepts, research and practice, "International Journal of Management Reviews" 2010, Vol. 12.
  2. Chang W.S., Social network and corporate financial performance: Conceptual framework of board composition and corporate social responsibility, "International Journal of Business and Management" 2010, Vol. 5.
  3. Paliwoda-Matiolańska A., Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2009.
  4. Pisz Z., Idea społecznej odpowiedzialności w działalności edukacyjnej, [w:] Z. Pisz, M. Rojek-Nowosielska (red.), Społeczna odpowiedzialność organizacji. Perspektywa badawcza i wyzwania praktyczne, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 100, Wrocław 2010.
  5. Renouard C., Corporate social responsibility, utilitarianism, and the capabilities approach, "Journal of Business Ethics" 2011, Vol. 98.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu