BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Reichel Janusz (Uniwersytet Łódzki)
Tytuł
Społeczna odpowiedzialność organizacji z różnych sektorów
Social Responsibility of Organisations from Different Sectors
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2011, nr 220, s. 104-110, rys., tab., bibliogr. 8 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Społeczna odpowiedzialność organizacji : polityczna poprawność czy obywatelska postawa?
Słowa kluczowe
Społeczna odpowiedzialność, Organizacje pozarządowe, Sektor publiczny
Social Responsibility, Non-governmental organisation, Public sector
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Podczas prac nad Przewodnikiem po społecznej odpowiedzialności ISO 26000 zrezygnowano ze stosowania terminu "społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw" na rzecz terminu "społeczna odpowiedzialność". Z tej decyzji przebija przekonanie, że społeczna odpowiedzialność dotyczy działalności każdej organizacji, a nie tylko organizacji biznesowej. W odniesieniu do przedsiębiorstw istnieje bogata literatura omawiająca kwestie związane ze społeczną odpowiedzialnością - istnieją wyniki badań oraz uogólnienia teoretyczne. Powstaje pytanie, co oznacza dla różnych typów organizacji społeczna odpowiedzialność i jak powinna ona określać ich codzienne działania? W artykule zostanie dokonany krótki przegląd kwestii, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozumienia społecznej odpowiedzialności np. organizacji pozarządowych lub organizacji z sektora publicznego. (abstrakt oryginalny)

The International Standard ISO 26000 Guidance on social responsibility uses the term of social responsibility instead of corporate social responsibility. It suggests that social responsibility can be applied also to organisations from other sectors. There is a large literature on Corporate Social Responsibility - research and theories can be studied and explored. The question arises what social responsibility really means for organisations from public or non-governmental sectors and how it impacts their everyday activities. In the paper chosen issues of social responsibility of organisations from different sectors are discussed. It leads to some generalizations based on already existing CSR models. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Alter K., Social Enterprise Typology, Virtue Ventures LLC, Washington DC 2004, www.virtueventures.com/typology (16.04.2011).
  2. Carroll A.B., The pyramid of corporate social responsibility: Toward the moral management of organizational stakeholder, "Business Horizons", July-August 1991.
  3. Crane A., Matten D., Business Ethics, Oxford University Press, Oxford 2007.
  4. Friedman M., The social responsibility of business is to increase its profits, "New York Times", September 13, 1970.
  5. ISO 26000, Guidance on Social Responsibility, International Standard. ISO 2010.
  6. Kaźmierczak T., Rymsza M., Kapitał społeczny. Ekonomia społeczna, Instytut Spraw Publicznych, Warszawa 2007.
  7. Reichel J., Znaczenie i rozwój ekonomii społecznej w Polsce, [w:] A. Stasiak (red.), Turystyka społeczna w regionie łódzkim, Wydawnictwo WSTH w Łodzi, Łódź 2010.
  8. Rybak M., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa - etyka menedżera, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu