BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bednarska Marlena, Majewska Justyna
Tytuł
Students' Attitude towards Entrepreneurship : an Empirical Study
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, 2008, nr 99, s. 36-54, bibliogr. 16 poz.
Słowa kluczowe
Działalność gospodarcza, Przedsiębiorczość, Studenci
Business activity, Entrepreneurship, Students
Abstrakt
Entrepreneurship applies to social and economic categories alike. Its main manifestation is the initiation and development of business ventures leading to the creation of new economic values and new employment opportunities. Offering superior creative powers, students and graduates of higher education institutions comprise an important group of potential entrepreneurs. The aim of the present article is to identify factors influencing students' attitudes towards entrepreneurship, and assess students' willingness to become entrepreneurs in the future. Following a brief resume of the entrepreneurship concept, the article presents determinants of entrepreneurial attitudes and behaviours. In the subsequent section the article presents analysis of the results of surveys conducted among students of Poznan's higher education institutions on the perception of entrepreneurship and entrepreneurial intentions. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bacławski K., Społeczny potencjał przedsiębiorczości w Polsce w świetle danych GEM, in: Przedsiębiorczość warunkiem rozwoju regionu i kraju w procesie globalizacji, eds. S. Jankiewicz, K. Pająk, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2006.
  2. Dawidziuk S., Czy przedsiębiorczości można się nauczyć?, in: Przedsiębiorczość młodzieży. Szanse, bariery, perspektywy, eds. J. Merski, K. Piotrkowski, Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Warszawie, Warszawa 2003.
  3. Delbar F., The Entrepreneurial Process: Emerge and Evolution of New Firms in the Knowledge-intensive Economy, in: Entrepreneurship Research in Europe. Outcomes and Perspectives, eds. A. Fayolle, P. Kyrŏ, J. Ulijn, Edward Elgar Publishing, Cheltenham, Northampton 2005.
  4. Drucker P., Natchnienie i fart czyli innowacja i przedsiębiorczość, Wydawnictwo Studio EMKA, Warszawa 2004.
  5. Global Entrepreneurship Monitor. 2003 Executive Report, eds. P. Reynolds, W. Bygrave, E. Autio, Kauffman Foundation Center for Entrepreneurial Leadership, Kansas City 2004.
  6. Gościniak-Kasprzyk D., Przedsiębiorczość po polsku, Wydawnictwo Studio EMKA, Warszawa 2001.
  7. Jak władze lokalne mogą wspierać przedsiębiorczość, ed. E. Bończak-Kucharczyk, Polska Agencja Rozwoju Przesiębiorczości, Warszawa 2001.
  8. Jasiński Z., Kształtowanie środowiska dla zachowań przedsiębiorczych, in: Kapitał ludzki a kształtowanie przedsiębiorczości, ed. M. Juchnowicz, Poltext, Warszawa 2004.
  9. Kompendium wiedzy o gospodarce, ed. E. Cyrson, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Poznań 2000.
  10. Kwiatkowski S., Przedsiębiorczość intelektualna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  11. Peters M., Sigl Ch., Strobl A., Die Einstellung zum Unternehmertum aus Sicht zukŭnftiger Universitätsabsolventen (article in print).
  12. Piotrkowski K., Kształtowanie postaw przedsiębiorczych wśród młodych pracowników, in: Przedsiębiorczość młodzieży. Szanse, bariery, perspektywy, eds. J. Merski, K. Piotrkowski, Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Warszawie, Warszawa 2003.
  13. Problemy wdrażania strategii rozwoju województwa wielkopolskiego, ed. E. Skawińska, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Poznań 2002.
  14. Przedsiębiorczość i kapitał intelektualny, eds. M. Bratnicki, J. Strużyna, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2001.
  15. Studium przedsiębiorczości w Polsce w roku 2004. Raport GEM Polska, eds. K. Bacławski, M. Koczerga, P. Zabierowski, Fundacja Edukacyjna Bachalski, Poznań 2005.
  16. Uwarunkowania sukcesu przedsiębiorstwa, eds. K. Jaremczuk, J. Posłuszny, Wyższa Szkoła Administracji i Zarządzania w Przemyślu, Przemyśl 2002.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-2168
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu