BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kolasińska Elżbieta (Uniwersytet Gdański)
Tytuł
Interesariusze a społeczna odpowiedzialność organizacji
Stakeholders and the Organization's Social Responsibility
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2011, nr 220, s. 309-313, bibliogr. 11 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Społeczna odpowiedzialność organizacji : polityczna poprawność czy obywatelska postawa?
Słowa kluczowe
Społeczna odpowiedzialność, Organizacja
Social Responsibility, Organisation
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Interesariusze wewnętrzni i zewnętrzni odgrywają istotną rolę w polityce społecznej odpowiedzialności organizacji. Budowanie harmonijnych relacji z nimi to klucz do konkurencyjności organizacji i kreowania jej "kryształowego wizerunku". Celem artykułu jest próba odpowiedzi na pytanie: Jak kształtować pozytywne relacje z interesariuszami? (abstrakt oryginalny)

Internal and external stakeholders play an important part in the organization's social responsibility policy. Building the harmonious relationships with them is the key to the organization's competitiveness and the creation of its "impeccable image". The aim of this article is an attempt to answer the question: "How to develop positive relationships with stakeholders?". (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Freeman R.E., Evan W.M., Corporate governance: a stakeholder interpretation, "Journal of Behavioural Economics" 1990, Vol. 19.
  2. Freeman R.E., Reed D.J., Stakeholders and shareholder: a new perspective on corporate governance, "California Management Review" 1983, XXV, No. 2.
  3. Fukuyama F., Zaufanie. Kapitał społeczny a droga do dobrobytu, tłum. A.L. Śliwa, WN PWN, Warszawa 1997.
  4. Gasparski W., Wykłady z etyki biznesu, WSPiZ, Warszawa 2004.
  5. Habermas J., Teoria działania komunikacyjnego, [w:] tenże, Racjonalność działania a racjonalność społeczna, PWN, Warszawa 1999, t. 1.
  6. Kolasińska E., Wybrane problemy personalne w procesach fuzji przedsiębiorstw, "Zarządzanie Zasobami Ludzkimi" 2004, nr 3/4.
  7. Merton R.K., Teoria socjologiczna i struktura społeczna, tłum. E. Morawska, J. Wertenstein-Żuławski, WN PWN, Warszawa 2002.
  8. Paliwoda-Matiolańska A., Teoria interesariuszy w procesie zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem, [w:] H. Brdulak, T. Gołębiowski (red.), TRANS '05, Wspólna Europa. Zrównoważony rozwój przedsiębiorstwa a relacje z interesariuszami, Oficyna Naukowa SGH, Warszawa 2005.
  9. Putnam R.D., Samotna gra w kręgle. Upadek i odrodzenie wspólnot lokalnych w Stanach Zjednoczonych, tłum. P. Sadura, S. Szymański, WAiP, Warszawa 2008.
  10. Romanowska M., Leksykon zarządzania, Difin, Warszawa 2004.
  11. Rybak M., Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, WN PWN, Warszawa 2004.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu