BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Roszkowska-Śliż Maria (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
Tytuł
Społeczna odpowiedzialność mediów. Analiza przypadków
Media and their Social Responsibility. Case Studies Analysis
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2011, nr 220, s. 257-270, rys., tab., bibliogr. 32 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Społeczna odpowiedzialność organizacji : polityczna poprawność czy obywatelska postawa?
Słowa kluczowe
Media, Społeczna odpowiedzialność biznesu
Media, Corporate Social Responsibility (CSR)
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Przemysł medialny jest jednym z najpotężniejszych sektorów współczesnej gospodarki. Współczesne media, przenikając praktycznie każdy aspekt działalności człowieka, kształtując opinię publiczną, wzorce konsumpcji, świadomość i postawy społeczne, stanowią istotny element systemu społecznego. Funkcje, jakie media pełnią w społeczeństwie, oraz zmniejszające się zaufanie do środków masowego przekazu zwracają uwagę na istotę dyskusji na temat ich odpowiedzialności społecznej. W artykule omówiono najważniejsze obszary CSR w odniesieniu do przemysłu medialnego oraz przegląd praktyk pięciu największych firm medialnych świata, które w różnym stopniu podejmują wyzwanie społecznej odpowiedzialności biznesu. (abstrakt oryginalny)

Media industry is one of the biggest and most powerful sectors of economy. Media, by spreading to almost every aspect of human activity, influencing public opinion, consumption patterns, building social awareness and attitudes, is an important element of social system. Its social functions together with decreasing social trust towards media highlight the importance of the debate about social responsibility of the media industry. This analysis explains the most important aspects and areas of media's CSR and delivers an overview of CSR practices of the five biggest media companies in the world. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Davies N., Flat Earth News: An Award-Winning Reporter Exposes Falsehood, Distortion and Propaganda in the Global Media, Chatto & Windus, London 2008.
  2. Greyson D., Corporate Responsibility and the Media, Doughty Centre for Corporate Responsibility Cranfield School of Management, Cranfield 2009.
  3. Jung B., Globalizacja mediów - stary problem w nowej formie?, [w:] J. Osiński (red.), Globalna gospodarka - lokalne społeczeństwa. Świat na progu XXI wieku, Kolegium Ekonomiczno-Społeczne, SGH, Warszawa 2001.
  4. Nowakowski K., Raport z badania społecznej odpowiedzialności mediów w systemie gospodarki rynkowej, Warszawa 2008.
  5. PricewaterhouseCoopers (PwC) Global Entertainment & Media Outlook 2010-2014, PricewaterhouseCoopers, 2010.
  6. Through the Looking Glass. Corporate Social Responsibility in the Media and Entertainment Sector, SustainAbility, WWF-UK, 2004.
  7. 2010 Edelman Annual Trust Barometer Executive Summary, Edelman 2010, http://www.edelman. com/trust/2010/ (10.05.2011).
  8. Davies N., Our media have become mass producers of distortion, "Guardian", 4.02.2008, http:// www.guardian.co.uk/commentisfree/2008/feb/04/comment.pressandpublishing (10.05.2011).
  9. http://b2bcdn.timeinc.com/tw/ourcompany/corporate-responsibility/pdf/tw_csr_report08.pdf (10.05.2011).
  10. http://corporate.disney.go.com/citizenship2010/inspiringkidsandcommunities/overview/ffc/ (10.05.2011).
  11. http://corporate.disney.go.com/CITIZENSHIP2010/overview/citizenshipatdisney/ (10.05.2011).
  12. http://disney.go.com/projectgreen/index-ffc.html (10.05.2011).
  13. http://diversity.cbscorporation.com/ (10.05.2011).
  14. http://diversity.cbscorporation.com/page.php?id=16 (10.05.2011).
  15. http://gei.newscorp.com/ (10.05.2011).
  16. http://mediacsrforum.org/ (10.05.2011).
  17. http://money.cnn.com/magazines/fortune/fortune500/2011/industries/145/index.html (10.05.2011).
  18. http://people-press.org/report/543/ (01.10.2010).
  19. http://www.bertelsmann.com/bertelsmann_corp/wms41/cr/index.php?ci=807&language=2# (10.05.2011).
  20. http://www.bertelsmann.com/bertelsmann_corp/wms41/customers/bmcr/pdf/CoP_BertelsmannAG_2010.pdf (10.05.2011).
  21. http://www.bertelsmann.com/bertelsmann_corp/wms41/customers/bmir/pdf/BAG_AR_2010_english.pdf (10.05.2011).
  22. http://www.cbscorporation.com/_uploads/mce_files/CBS_GreenR_SINGLE_HIRES.pdf (10.05.2011).
  23. http://www.cbscorporation.com/_uploads/mce_files/Social%20Responsibility%20Report.pdf (10.05.2011).
  24. http://www.cbssourcing.com/default.aspx (10.05.2011).
  25. http://www.dzb.de/stern-podcast (10.05.2011).
  26. http://www.globalreporting.org/Home (10.05.2011).
  27. http://www.globalreporting.org/ReportingFramework/SectorSupplements/Media/ (02.10.2010).
  28. http://www.newscorp.com/energy/carbon_report.pdf (10.05.2011).
  29. http://www.socialfunds.com/shared/reports/1229103855_TimeWarner_2006_CSR_Report.pdf (10.05.2011).
  30. Mapping the Landscape. CSR issues for the media sector 2008, Media CSR Forum, 2008, http://mediacsrforum.org/_media/documents/mediacsrforum_map_08.pdf (10.05.2011).
  31. A More Accountable Press Part 1: The Need for Reform Is self-regulation failing the press and the public?, Media Standards Trust, 2009, http://mediastandardstrust.org/wp-content/uploads/down loads/2010/07/A-More-Accountable-Press-Part-1.pdf.
  32. Roszkowska-Śliż M., Społeczna odpowiedzialność biznesu w mediach, 8.10.2010, http://spolecznieodpowiedzialni.pl/files/file/x9ysbpf0h7yex0cxodwy66kv1zmsqp.pdf (10.05.2011).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu