- Autor
- Leszczyńska Katarzyna (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
- Tytuł
- Wpływ zarządzania wartością w przedsiębiorstwie na satysfakcję, lojalność i efektywność pracowników
Influence of Value Management in Company on Satisfaction, Loyalty and Efficiency of Workers - Źródło
- Nauki Społeczne / Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, 2012, nr 1 (5), s. 150-161, rys., bibliogr. 12 poz.
- Tytuł własny numeru
- Social Science / Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
- Słowa kluczowe
- Zarządzanie przez wartość, Pracownicy w przedsiębiorstwie, Efektywność, Lojalność pracowników
Management by value, Employees in enterprise, Effectiveness, Employee loyalty - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- Artykuł przedstawia zagadnienie wartości w przedsiębiorstwie i zarządzania nią w celu uzyskania optymalnego zadowolenia pracownika. Autorka wyjaśnia terminy i udowadnia istotę satysfakcji pracownika w organizacji dowodząc, iż implikuje ona m.in. zysk przedsiębiorstwa oraz indywidualnych osób pracujących w nim. Zysk to więc niekoniecznie finansowy dochód, lecz sukces, czyli wszystko to, co prowadzi do finansowego skutku: lojalności klienta-pracownika, zadowolenia z pracy i efektywności. Autorka przedstawia także model ukazujący zależności pomiędzy wartością, satysfakcją, efektywnością, a także lojalnością pracownika. Poruszając zagadnienie "pracownika jako klienta", autorka przytacza argumenty przemawiające za słusznością i celowością tej teorii. Artykuł skupia się na teorii dotyczącej terminu "wartość" i jej przejawach, a także na jej ekonomicznych implikacjach. (abstrakt oryginalny)
The article presents the question of value in the company and its management to gain the optimal employee satisfaction. The author explains the terms and proves essence of employee satisfaction in the organization arguing that it implies profit for company and individual working in it. Profit is treat as a success - all that leads to "customer-client" loyalty, job satisfaction, efficiency. The author also presents a model showing the relationship between value, satisfaction, efficiency and employee loyalty. Describing the issue of "employee as a customer" the author show arguments about the validity and relevance of the theory. The article focuses on the term of "value" and its aspects as well as its economic implications. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Causes, Posner, The Leadership Challenge, Jossey-Bass, San Francisco 1987.
- Czajka S., Sztumski J., Zarys socjologii przemysłu, Ossolineum, Warszawa 1977.
- Czarnota-Bojarska J, Dopasowanie człowiek-organizacja i tożsamość organizacyjna, Scholar, Warszawa 2010.
- Matusewicz C., Psychologia wartości, PWN, Warszawa 1975.
- Mellibruda J., Poszukiwanie samego siebie, Nasza Księgarnia, Łódź 1980.
- Młodzież a wartości, red. H. Świda , WSiP, Warszawa 1979.
- Mrówka R., Wykorzystanie badań satysfakcji pracowników w zarządzaniu przedsiębiorstwem, [w:] Współczesne wyzwania dla przedsiębiorstw, red. M. Aluchna, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2010.
- Pollard C.W., The Soul of the Firm, Zonderman, Grand Rapids, MI, 1996.
- Stachowicz-Stanuch A., Stanuch M., CRM. Przewodnik dla wdrażających, Wydawnictwo Placet, Warszawa 2007.
- Strelau J., Psychologia. Podręcznik akademicki, T. 2: Psychologia ogólna, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007.
- Szczepański J., Elementarne pojęcia socjologii, PWN, Warszawa 1963.
- Współczesne wyzwania dla przedsiębiorstw, red. M. Aluchna, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2010.
- Cytowane przez
- ISSN
- 2080-6019
- Język
- pol