BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kolasiński Maciej (Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu)
Tytuł
Zarządzanie marketingowe w amerykańskich uczelniach prywatnych typu for profit
Marketing Management in Private American Universities For-Profit Type
Źródło
Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku, 2011, t. 14, s. 219-230, tab., wykr., rys., bibliogr. 12 poz.
Tytuł własny numeru
Zarządzanie szkołą wyższą : dylematy i wyzwania
Słowa kluczowe
Szkolnictwo wyższe, Szkoły niepubliczne, Studenci, Zarządzanie marketingowe
Higher education, Private school, Students, Marketing management
Uwagi
streszcz., summ.
Firma/Organizacja
University of Phoenix
Kraj/Region
Stany Zjednoczone Ameryki
United States of America (USA)
Abstrakt
Autor podejmuje tematykę zarządzania marketingowego w najszybciej rozwijającym się sektorze amerykańskiego szkolnictwa wyższego - prywatnych uczelniach typu for profit. Dokonana została charakterystyka tych uczelni, oraz analiza porównawcza z uczelniami non profit. Przeanalizowano poszczególne elementy marketingu-mix uczelni for profit, z uwzględnieniem strategii produktu, komunikacji, cen i dystrybucji. Autor charakteryzuje typowe grupy docelowe uczelni for profit. Egzemplifikacją dla przedstawianych tez są przykłady z największej uczelni tego typu w USA i na świecie - University of Phoenix. Na zakończenie autor wskazuje na uzasadnienie dla podjęcia badań porównawczych amerykańskiego sektora for profit i polskiego sektora uczelni niepublicznych. (abstrakt oryginalny)

This article is entitled "Marketing Management at US Private For-profit Universities". It is dedicated to private for-profit universities - the fastest growing sector of US higher education. A detailed characteristics and comparative study to private non-profit universities are made. All elements of typical marketing-mix are analysed: product strategy, communications, pricing and distribution. Author characterises typical target groups of for-profit universities. Examples are given from University of Phoenix - America and world's largest for-profit provider of higher educaion. Finally a suggestion is made that a comparative study of US and Polish private education would be valuable. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Hayes T. (2005), The Future of marketing in Higher Education: It's Not What It Used to Be, Symposium for the Marketing of Higher Education, Chicago, (referat niepublikowany).
  2. Kirp D. (2003), Shakespeare, Einstein and the Bottom Line. The Marketing of Higher Education. Harvard University Press.
  3. Newman F., Couturier L., Scurry J. (2004), The Future of Higher Education. Rhetoric, Reality, and the Risks of the Market", Jossey-Bass, San Francisco.
  4. Robin W. (2010), For-profit Colleges Change Higher Education Landscape, Chronicle of Higher Education, February 7th.
  5. Ruch R. (2001), Higher Ed, Inc. The Rise of the For-profit University, John Hopkins University Press.
  6. US News & Word Report (2009), "America's Best Colleges".
  7. Sperling J. (2008), Rebel with a Cause. The Entrepreneur Who Created the University of Phoenix and the For-Profit Revolution, Wiley and Sons.
  8. Sperling J., Tucker Rt. (2002), For-profit Higher Education. Developing A World-class Workforce, Transaction Publishers, New Brunswick.
  9. Transforming Lives Through Education - Apollo Global (2009), Company Presentation, (materiał nie publikowany).
  10. www.clickz.com/stats/sectors/advertising
  11. (a) www.cbs.news.com/stories/60minutes - "For-Profit College: Costly Lesson",
  12. (b) www.cbs.news.com/stories/60minutes - "For-Profit College: Costly Lesson"
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-9867
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu