- Autor
- Bartoszczuk Paweł (Główny Urząd Statystyczny; Szkoła Główna Handlowa w Warszawie), Godlewska-Majkowska Hanna (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie), Lichniak Irena (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie), Werner Aleksander, Żelazko Beata (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
- Tytuł
- Wybrane determinanty atrakcyjności inwestycyjnej polskich regionów
- Źródło
- Studia i Analizy Instytutu Przedsiębiorstwa. Atrakcyjność inwestycyjna polskich regionów: w poszukiwaniu nowych miar, 2008, s. 97-145, rys., tab., bibliogr. 35 poz.
- Słowa kluczowe
- Rozwój gospodarczy, Atrakcyjność inwestycyjna, Kapitał ludzki, Pomoc publiczna
Economic development, Investing attractiveness, Human capital, Public aid - Uwagi
- streszcz.
- Abstrakt
- Potencjalna i rzeczywista atrakcyjność inwestycyjna regionów są uwarunkowane bardzo wieloma czynnikami. Są wśród nich czynniki o szczególnie dużym znaczeniu. Należą do nich: poziom rozwoju gospodarczego, kapitał ludzki i społeczny, pomoc publiczna oraz marketingowe zarządzanie jednostkami samorządu terytorialnego.
- Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
-
- Becker D.S., Human Capital, a Theoretical and Empirical analysis with Special Reference to Education, The University of Chicago Press, London 1993, s. 11.
- Dobiegała-Korona B., Wartość klienta czy wartość dla klienta? Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie, 2006, nr 1, KNoP SGH s. 30.
- Domański S.R., Kapitał ludzki I wzrost gospodarczy, SGPiS, Warszawa, 1993, s. 20.
- Dz.U. 2004, nr 90, poz. 864, załącznik 2, tom I, s.10, ze zm.
- Dz.Urz UE C 54/13, 2006/C 54/08.
- Edvinsson L., Malone M.S., Intellectual Capital, Harper Business, 1997.
- Edvinsson L., Malone M.S., Kapitał intelektualny, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2001, s. 45.
- Evans A., The EU Structural Funds, Oxford 1999, s. 15.
- Gajdzik B., Marketing w gminie. Wybrane zagadnienia, WSEIA, Bytom 2002, s. 11.
- Godlewska H., Typa M., Przestrzenne uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstw, "Monografie i Opracowania" nr 471, SGH, Warszawa 2002.
- Gotz V., Prawo subwencyjne, s. 9347-938.
- Hambura S., Traktat o Unii Europejskiej z komentarzem, Bielsko-Biała 2001.
- Knowledge Management in the Learning Society, Education and Skills, Centre for Educational Reasearch and Innovation, OECD, Paris 2000, s. 3.
- Kuciński K., Gospodarka globalna, Wydawnictwo Kurpisz, Poznań , 2002, s. 103-4105.
- Kuciński K., Współczesne uwarunkowania lokalizacji przemysłu w Polsce, "Monografie i Opracowania" nr 434, SGH, Warszawa 198.
- Kurkiewicz J., Sokołowski A., Tatar J., Szacowanie zasobów kapitału ludzkiego w Polsce, w: Analiza ekonomiczna kształtowania się płac w Polsce w okresie transformacji, red. S. Kot, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 1999.
- Polaczek S., Siebers W.S., The Economics of Earnings, Cambridge University Press, Cambridge 1993.
- Raport o pomocy publicznej w Polsce udzielonej przedsiębiorcom w roku 2005, Urząd Ochrony Konkurencji Konsumenta, Warszawa listopad 2004, s. 13-14.
- Raport o pomocy publicznej w Polsce udzielonej przedsiębiorcom w roku 2005, Urząd Ochrony Konkurencji Konsumenta, Warszawa listopad 2005 s. 14.
- Raport o pomocy publicznej w Polsce udzielonej przedsiębiorcom w roku 2005, Urząd Ochrony Konkurencji Konsumenta, Warszawa grudzień 2006, s. 13.
- Schultz T.W., Investment in Human Capital, ? The American Economic Review" Vol. 51, s. 8.
- Schultz T.W., Inwesting in people: The Economics of Population Quality, University of California, Berkley 1981, s. 21.
- Steward T.A., Intellectual Capital. The New Wealth of Organisations, Currency Book, Doubleday 1999, s. 10.
- Szromnik A., Korzyści dla klientów - użytkowników jako podstawa koncepcji produktu w marketingu terytorialnym, "Samorząd Terytorialny" 2005, nr 12, s. 54.
- Szromnik A., Marketing jako rynkowa koncepcja pozyskiwania czynników rozwojowych jednostek przestrzenno-administracyjnych, W: Marketing a aktywność regionów, red. J. Karwowski, Katedra Marketingu Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2006, s. 15.
- Szromnik A., Marketing terytorialny - koncepcja ogólna i doświadczenia w praktyce, w: Marketing terytorialny, red. T. Markowski, PPZK PAN, Warszawa 2002, s. 60.
- Ustawa o samorządzie wojewódzkim z dnia 5 czerwca 1998 r., DzU nr 01.142.1590.
- Ustawa o samorządzie gminnym z dnia 8 marca 1990 r., DzU nr 07.138.974.
- Ustawa o samorządzie powiatowym z dnia 5 czerwca 1998 r., DzU nr 01.142.1592.
- Wojtaszek-Mik E., Traktaty Europejskie, Kraków 2000.
- http://www.kapitalintelektualny.pl.
- http://www.um-zachodniopomorskie.pl/zalaczniki/ea5cslajd10.jpg.
- http://www.um-zachodniopomorskie.pl/zalaczniki/2249slajd8.jpg.
- www.mg.gov.pl/Przedsiebiorcy/Specjalne+strefy+ekonomiczne/efekty+stref.htm.
- www.mg.gov.pl/Przedsiebiorcy/Specjalne+strefy+ekonomiczne/Raporty+o+Specjalnych+Strefach+Ekonomicznych.htm.
- Cytowane przez
- Język
- pol






