BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kamosiński Sławomir (Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy)
Tytuł
Praktyka marketingu terytorialnego w dziejach
Practice of Territorial Marketing Throughout History
Źródło
Marketing i Rynek, 2012, nr 9, s. 2-11
Słowa kluczowe
Marketing terytorialny, Praktyka marketingu, Promocja miasta
Territorial marketing, Marketing practice, City promotion
Uwagi
summ.
Abstrakt
Marketing terytorialny, jako fragment dziedziny wiedzy zajmującej się zarządzaniem lokalnym, pojawił się w formie teorii naukowej w dekadzie lat sześćdziesiątych XX wieku - najpierw w USA, a następnie w Europie. Okazuje się jednak, że praktyka promocji miejsc wyprzedziła narodziny jej teorii o ponad dwa tysiące lat. Celem artykułu jest przybliżenie wybranych, najbardziej - zdaniem autora - charakterystycznych form promocji miejsc od czasów antycznych po dzień dzisiejszy. Zwrócono przy tym uwagę, że metody stosowane w promocji miejsc nie zmieniły się w zasadzie od czasów antycznych. (abstrakt oryginalny)

Territorial marketing, as part of the field of science dealing with local governance, emerged in the form of a scientific theory in the sixth decade of the twentieth century, first in the USA and then in Europe. Apparently, the practice of promotion of places outpaced the birth of its theory by over two thousand years. The aim of this paper is presentation of selected, and according to the author the most characteristic forms of promotion of places, from the ancient times to this day. Moreover, it has been pointed out herein that the methods applied to the promotion of places, in principal, have not changed since the ancient times. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. N. Davies, Europa, rozprawa historyka z historią, Znak, Kraków 1998, s. 138.
  2. Eduardo Mendoza, Wyrzućcie nas na śmietnik, ze słynnym hiszpańskim pisarzem rozmawia Aleksandra Lipczak, "Gazeta Wyborcza" 2011, nr 229.7351.
  3. E. Glińska, M. Florek, A. Kowalska, Wizerunek miasta od koncepcji do wdrożenia, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2009.
  4. A. Jagielska-Burduk, Zabytek ruchomy, Wolters Kluwer, Warszawa 2011, s. 79.
  5. S. Kamosiński, Rewitalizacja przestrzeni niematerialnej i materialnej wsi, "Samorząd Terytorialny" 2011, nr 9.
  6. S. Kamosiński, Wszystko inaczej. Przedsiębiorstwo w roli samorządu terytorialnego w latach Polski Ludowej, "Samorząd Terytorialny" 2009, nr 12.
  7. L. Michałowski, Turystyka i sposoby promocji miast, "Studia Regionalne i Lokalne" 2003, nr 4.
  8. J. Regulski, M. Kulesza, Droga do samorządu. Od pierwszych koncepcji do inicjatywy Senatu (1981-1989), Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2009, s. 31.
  9. K. Rupik, Rozwój koncepcji marketingu terytorialnego - analiza historyczna. W: Marketing terytorialny. Możliwości aplikacji, kierunki rozwoju, H. Szulce, M. Florek (red.), Poznań 2005, s. 26 i nast.
  10. R. Socha, Polsko-polskie wojny z wiatrakami, "Polityka" 2011, nr 39.
  11. A. Stanowicka-Traczyk, Rola marketingu mix w budowaniu tożsamości miasta, "Samorząd Terytorialny" 2007, nr 9.
  12. A. Szromnik, Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2008.
  13. E. Zeman-Miszewska, Wspólnota lokalna wobec konkurencji międzyregionalnej - podstawy marketingu terytorialnego, "Samorząd Terytorialny" 2001, nr 11.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu