BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Perchla-Włosik Aleksandra (Uniwersytet Wrocławski)
Tytuł
Marka jako odzwierciedlenie wartości kulturowych. Socjologiczne aspekty zarządzania marką
Brand as a Reflection of Cultural Values. Sociological Aspects of Brand Management
Źródło
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2010, nr 154, s. 105-111, tab., bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Marka, Socjologia, Wartość marki
Brand, Sociology, Brand value
Uwagi
summ.
Abstrakt
większość marek ma podłoże w określonej kulturze i przez to mogą się różnić między sobą. Społeczeństwa wykształcają określone i specyficzne dla nich systemy wartości, posiadają inne emblematy kultury zarówno duchowej jak i materialnej. Marka staje się obecnie pojęciem interdyscyplinarnym, do którego analiz i badań stosować można wiele metod i technik charakterystycznych dla wymienionych dyscyplin naukowych. (fragment tekstu)

The brand is now one of the most important factors influencing consumer behavior in the market, hence the great importance seems to be drawing attention to its role in management. The first part discusses empirical studies of values, based on the scale of M. Rokeach, setting the most important values in life of respondents. Then the values specified in the study are assigned to the selected 'Polish brands'. In the second part article focuses on the sociological aspects of brand management, stating, the principles of the new concepts associated with communication, which is a cultural branding. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Hajduk B., 2003, Socjalizacja studentów Zielonej Góry. Badania panelowe, Wydawnictwo Akademickie "Żak", Warszawa.
  2. Holt D., How Brands Become Icons. The Priciples of Cultural Branding, Harvard University Business School Press, Boston.
  3. Jawłowska A., 2002, Miejsce wartości w świecie reklamy^ w: Mariański J. (red.), Kondycja moralna społeczeństwa polskiego, Wydawnictwo WAM PAN, Kraków.
  4. Klein N., 2004, No logo, tłum. H. Pustuła, Wydawnictwo Świat Literacki, Izabelin.
  5. Matusewicz Cz., 1975, Psychologia wartości, PWN, Warszawa-Poznań.
  6. Ossowski S., 2000, Z zagadnień psychologii społecznej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  7. Perchla-Włosik A., 2010, System wartości i współczesne trendy oraz zachowania konsumpcyjne społeczności wielkomiejskiej na przykładzie mieszkańców Wrocławia, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, (w druku).
  8. Rokeach M., 1972, Beliefs, Altitudes and Values. A Theory of Organization and Change, San Francisco-Washington-London.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1689-7374
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu