BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Nicholls Richard (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu)
Tytuł
Strategia komunikacji - perspektywa : konsument - konsument
Communication Strategy - a Customer-to-Customer Perspective
Źródło
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2011, nr 208, s. 53-62, bibliogr. 23 poz.
Słowa kluczowe
Komunikowanie, Komunikowanie marketingowe, Relacje klient-klient, Strategia marketingowa, Komunikowanie nieformalne
Communication, Marketing communication, Consumer to Consumer (C2C), Marketing strategy, Informal communication
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Przedmiotem niniejszego opracowania jest komunikacja pomiędzy konsumentami (tj. komunikacja C2C), która stanowi element strategii komunikacyjnej. Najważniejszym jego celem jest wyróżnienie i omówienie różnorodnych form komunikacji zachodzącej pomiędzy konsumentami. Artykuł omawia szczegółowo znaczenie przekazu ustnego (word-of-mouth) i jego roli w marketingu usług, a także te aspekty komunikacji pomiędzy konsumentami, które wykraczają poza przekaz ustny. Zwraca też uwagę na to, jak zmienia się znaczenie komunikacji pomiędzy konsumentami w obliczu szybko wzrastającej roli Internetu. Komunikacja pomiędzy konsumentami przedstawiona jest z punktu widzenia promocyjnego i operacyjnego. Artykuł opisuje różne formy komunikacji nieformalnej pomiędzy konsumentami, które choć trudne do kontrolowania przez firmę, powinny być obiektem monitorowania i reakcji. Przedstawia też przykłady prób okiełznania siły C2C przez firmy. (abstrakt oryginalny)

The paper examines the scope of communication between customers (i.e. C2C communication) as an element of communication strategy. The main aim is to highlight and explore conceptually the wide array of communications occurring between customers. The meaning of word-of-mouth is examined, and its relevance, especially in services marketing, assessed. The paper, however, introduces aspects of C2C communication beyond the WOM perspective. The changing meaning of C2C communication in the context of rapidly growing internet usage is explored. C2C communication is discussed both from a promotional and an operational point of view. The paper outlines a number of forms of C2C communication which firms cannot easily control but need to monitor and react to. The paper also outlines a number of ways in which firms have tried to harness the power of C2C. A wide range of illustrations of C2C communication are provided. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Alexa, 2011, Top 500 Global Sites, www.alexa.com/topsites [dostęp: 18.11.2011].
  2. Arndt, J., 1967, Role of product-related conversations in the diffusion of a new product, Journal of Marketing Research, vol. 4.
  3. Bandura, A., 1965, Influence of models' reinforcement contingencies on the acquisition of imitative response, Journal of Personality and Social Psychology, vol. 1.
  4. Bansal, H.S., Voyer, P.A., 2000, Word-of-mouth processes within a services purchase decision context, Journal of Service Research, vol. 3 (2).
  5. Baron, S., Harris, K., Davies, B.J., 1996, Oral participation in retail service delivery: a comparison of the roles of contact personnel and customers, European Journal of Marketing, vol. 30, no. 9.
  6. Buttle, F.A., 1998, Word of mouth: understanding and managing referral marketing, Journal of Strategic Marketing, vol. 6.
  7. Day, G.S., 1971, Attitude change, media and word of mouth, Journal of Advertising Research, vol. 11 (6).
  8. Deighton, J.A., Kornfeld, L., 2009, Interactivity's Unanticipated Consequences for Marketers and Marketing, Journal of Interactive Marketing, vol. 23 (1).
  9. Dellarocas, C., 2003, The Digitalzation of Word of Mouth: Promise and Challenges of Online Feedback Mechanisms, Management Science, vol. 49 (10).
  10. Dichter, E., 1966, How word-of-mouth advertising works, Harvard Business Review, vol. 11.
  11. Harris, K., Baron, S., 2004, Consumer-to-Consumer Conversations in Service Settings, Journal of Service Research, vol. 6, no. 3.
  12. Hennig-Thurau, T., Malthouse, E.C., Friege, C., Gensler, S., Lobschat, L., Rangaswamy, A., Skiera, B., 2010, The Impact of New Media on Customer Relationships, Journal of Service Research, vol. 13 (3).
  13. Kotler, P., 1967, Marketing Management: Analysis, Planning and Control, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, New York.
  14. Lehn, D. vom, 2006, Embodying experience: A video-based examination of visitors' conduct and interaction in museums, European Journal of Marketing, vol. 40, no. 11/12.
  15. Libai, B., Bolton, R. Bugel M.S., Ruyter, K. Gotz, O., Risselada, H., Stephen, A.T., 2010, Customer-to-Customer Interactions: Broadening the Scope of Word of Mouth Research, Journal of Service Research, vol. 13 (3).
  16. Litvin, S.W., Goldsmith, R.E., Pan, B., 2008, Electronic word-of-mouth and tourism management, Tourism Management, vol. 29.
  17. McGrath, M.A., Otnes, C., 1995, Unacquainted Influencers: When Strangers Interact in the Retail Setting, Journal of Business Research, vol. 32.
  18. Murray, K.B. 1991, A test of services marketing theory: consumer information acquisition activities, Journal of Marketing, vol. 55.
  19. Nicholls, R., 2005, Interactions between Service Customers, The Poznan University of Economics Publishing House, Poznań.
  20. Nicholls, R., 2007, Value creation in services: A customer-to-customer (C2C) approach, w: Starnawska, S., Werda, W. (red.), In search for value: Selected aspects, Wydawnictwo Akademii Podlaskiej, Siedlce.
  21. Nicholls, R., 2010, New directions for customer-to-customer interaction research, Journal of Services Marketing, vol. 24 (1).
  22. Pilarczyk, B., 2008, Creativity in Developing Advertising Messages, w: Pilarczyk, B. (red.), Marketing Communication Strategies, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.
  23. WOMMA, 2007, WOM 101, Word of Mouth Marketing Association.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1689-7374
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu