BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Walkowiak-Markiewicz Katarzyna (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu)
Tytuł
Komunikacja marketingowa w fazie wprowadzania nowego produktu bankowego dla kobiet : na przykładzie konta na obcasach w Banku Zachodnim WBK
The Role of Marketing Communication in Implementing a New Bank Product for Women : the Example of "Kontonaobcasach" in Bank Zachodni WBK
Źródło
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2011, nr 208, s. 380-390, bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Komunikowanie marketingowe, Segmentacja klientów, Reklama, Oferta usługowa, Nowe produkty
Marketing communication, Customer segmentation, Advertising, Services offer, New products
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Coraz częściej na polskim rynku pojawiają się produkty adresowane do precyzyjnie zdefiniowanych segmentów np. produkty dla kobiet. Jest to o tyle ciekawa grupa w kontekście sektora bankowego, że według światowych badań przeprowadzonych wśród kobiet, usługi finansowe (obok usług zdrowotnych) zostały uznane przez nie za najmniej przyjazne rodzaje usług. Celem prowadzonych rozważań jest przedstawienie działań komunikacyjnych podjętych przez Bank Zachodni WBK SA przy wdrażaniu Konta na Obcasach i omówienie efektów tych działań. Zwrócono uwagę, że kluczem do sukcesu banku wprowadzającego usługi adresowane do określonego segmentu klientów, jest dobrze zaplanowana i przemyślana komunikacja marketingowa, trafiająca do określonej grupy docelowej. Jak zauważono w artykule, w odniesieniu do kobiet powinna ona koncentrować się na tych aspektach, które są dla nich najistotniejsze w relacjach z bankami. Jak wynika z międzynarodowych badań, realizowanych dla sektora bankowego pomóc bankom w pozyskaniu kobiet może skoncentrowanie się w komunikacji na ich edukacji finansowej, doradztwie finansowym oraz rozwijaniu umiejętności zarządzania budżetem domowym [Silverstein, Sayre i Butman 2009, s. 10-12]. (abstrakt oryginalny)

In competitive financial sector, banks are looking for possibilities to gain a client. They make a comprehensive analysis of customer behaviour, identify customer expectations and try to find segments appealing for a long-term business. The challenge for the banks is creation of unique product proposal for the market - finding a hook product for specific customers' segment, which encourage to use this product. Important aspect in this process is to distinguish and involve marketing communication, in which bank have to focus on benefits from product for client and consumer insights. More and more often on polish financial market appear products directed to women. This is interesting segment, that according to the world' surveys conducted among women, financial services are the least customer-friendly service. A recipe for bank's success, that offers services directed to women is marketing communication, which focus on security, financial education, financial advice and development of skills in a field of family budget management. The important thing in marketing communication is focusing on services includes children security. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Foss, B., Hughes, T., Stone, M., Cheverton, P., 2005, Key account management in Financial Services: Tools and Techniques ofor building Strong Relationship with Major Clients, Copyrighted materials, Wydawnictwo IBM Business Consulting Services.
  2. Łukaszewski, W., Doliński, T., Maruszewski, T., Ohme, R., 2009, Manipulacja, Wydawnictwo SAW Smak Słowa, Sopot.
  3. Payne, A., 1996, Marketing usług, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  4. Parker, P.M., 2009, The 2009 Report on Commercial Banking: World Market Segmentation by Cities, Icon Group International.
  5. Smith, W.R., 1989, Product Differentiation and Marketing Segmentation as Alternative Marketing Strategies, Journal of Marketing, July.
  6. Silverstein, M.J., Sayre, K., Butman, J., 2009, Women Want More: How to Capture Your Share of the World's Largest, Fastest-Growing Market, Copyrighted material.
  7. Styś, A., 1996, Marketing usług, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
  8. Żurawik, B. Żurawik, W., 1995, Marketing bankowy, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1689-7374
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu