BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Markiewicz Ewa (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu)
Tytuł
Kształtowanie produktu globalnego w przedsiębiorstwie hotelarskim - ujęcie składnikowe : studium empiryczne
Conditions of the Global Product Strategy in the Hotel Enterprises - Component Approach
Źródło
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2012, nr 225, s. 158-173, rys., bibliogr. 10 poz.
Słowa kluczowe
Produkt, Standaryzacja, Przedsiębiorstwo, Hotelarstwo, Marka
Product, Standardization, Enterprises, Hotel industry, Brand
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest określenie stopnia standaryzacji/różnicowania produktu globalnego przedsiębiorstwa hotelarskiego w ujęciu składnikowym. W artykule przedstawiono zakres standaryzacji i różnicowania produktu w odniesieniu do poszczególnych jego składników. Zaprezentowano tu determinanty unifikacji i dyferencjacji produktu oraz wskazano na ich siłę oddziaływania z punktu widzenia takich elementów produktu, jak: lokalizacja, marka, dowód fizyczny (zewnętrzny i wewnętrzny), pakiet usług oraz proces świadczenia. (abstract oryginalny)

The article presents the results of empirical studies on the global product strategy in a hotel enterprise. Part one presents the range of standardization/differentiation in relation to individual components of the global product. Part two describes importance of the determinants of individual elements of the global product in the hotel enterprise. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Albaum, G., 1994, International Marketing and Expotr Management, Addison-Wesley, Workingham.
  2. Buzzell, R.D., Queld, J.A., Bartlett, Ch.A., 1992, Global Marketing Management. Cases and Readings, 2nd ed., Addison-Wesley, Boston.
  3. Duliniec, E., 2007, Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa.
  4. Gołembski, G. (red.), 2007, Przedsiębiorstwo turystyczne. Ujęcie statyczne i dynamiczne, PWE, Warszawa.
  5. Gwiazda, A., 1998, Wprowadzenie do marketingu międzynarodowego, Wydawnictwo A. Marszałek, Toruń.
  6. Paliwoda, S.J., 1986, International Marketing, Heinemann Professional Publishing.
  7. Yip, G.S., 2004, Strategia globalna, PWE, Warszawa.
  8. Zembura, R., 2000, Koncepcja produktu w marketingu międzynarodowym, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
  9. Zorska, A., 1998, Ku globalizacji. Przemiany w korporacjach transnarodowych i gospodarce światowej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  10. Żabiński, L. (red.), 2002, Marketing globalny i jego strategie. Uwarunkowania, podstawowe opcje, instrumenty, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1689-7374
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu