BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Tarka Piotr (Poznań University of Economics, Poland)
Tytuł
Modeling Marketing Research Efficiency - Some Theoretical Notes
Modelowanie efektywności badań marketingowych - kilka uwag teoretycznych
Źródło
Ekonometria / Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, 2012, nr 1 (35), s. 38-43, bibliogr. 9 poz.
Econometrics / Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Słowa kluczowe
Efektywność, Badania marketingowe
Effectiveness, Marketing research
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule autor nawiązuje do problematyki modelowania efektywności badań marketingowych poprzez teoretyczny model GMREM. Omawiane zagadnienia dotyczą istoty i funkcjonalności modelu GMREM. W pierwszej części niniejszego tekstu skonstruowano model jednorównaniowy, w którym efekty działań przedsiębiorstwa uzależnione są od działań marketingowych, w tym badań marketingowych. W części drugiej przedstawiono model wielorównaniowy o równaniach współzależnych, w którym pojawiają się równania parametrów będących miarami efektywności badań marketingowych. Ostatecznie rozważany jest także model, w którym parametry modelu są zmienne w czasie. (abstrakt oryginalny)

In this article the author refers to the problem of modeling the marketing research efficiency based on a theoretical description of GMREM model. The issues include the nature and functionality of the GMREM. In the first part of the text a one-equation model was constructed in which the effects of companies business activities are dependent on marketing activities, including marketing research. The second part presents a model of interdependent multiple equations. Ultimately a model in which the model parameters change over time is also considered. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Assmus G. (1977), Analysis for the evaluation of marketing research expenditures - a reassessment, Journal of Marketing Research, Vol. XIV (November), pp. 562-568.
  2. Czubała A., Niestrój R. (2004), Finansowe przesłanki decyzji marketingowych, AE, Kraków.
  3. Dyduch W. (2007), Dobór miar do systemów pomiaru efektywności organizacyjnej: dylematy i propozycje rozwiązań, [in:] T. Dudycz, Ł. Tomaszewicz (eds.), Efektywność - rozważania nad istotą i pomiarem, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego nr 1183, UE, Wrocław, pp. 68-77.
  4. Garbarski L. (2008), Koszty i efekty działań marketingowych, SGH, Warszawa.
  5. March J.G., Sutton R.I. (1997), Organizational performance as a dependent variable, Organizational Science, Vol. 8, pp. 698-706.
  6. Mynarski S. (2006), Skuteczność i efektywność reklamy a interaktywność mediów, [in:] J. Garczarczyk (ed.), Ilościowe i jakościowe metody badania rynku - pomiar i jego skuteczność, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego, UE, Poznań, pp. 8-17.
  7. Palmatier R.W., Dant R.P., Grewal D., Evans K.R. (2006), Factors influencing the efficiency of relationship marketing: A meta-analysis, Journal of Marketing, Vol. 70, pp. 136-153.
  8. Pociecha J. (1996), Metody statystyczne w badaniach marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  9. Tarka P. (2011), Pomiar efektywności badań marketingowych w modelu regresji i równań strukturalnych, [in:] J. Dziechciarz (ed.), Zastosowania metod ilościowych, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego nr 163, Ekonometria 30, UE, Wrocław, pp. 70-82.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1507-3866
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu