BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Cumber Carol J. (South Dakota State University), Sugutt Barnabas (South Dakota State University)
Tytuł
Women in Agriculture Training Programs : the USA-State of South Dakota "SASSY" Project
Programy szkoleniowe dla kobiet w rolnictwie : stanowy projekt "SASSY" w Południowej Dakocie, USA
Źródło
Acta Scientiarum Polonorum. Oeconomia, 2012, R. 11, nr 2, s. 29-44, rys., tab., bibliogr. 24 poz.
Słowa kluczowe
Kobieta, Rolnictwo, Szkolenia, Wyniki badań
Woman, Agriculture, Training, Research results
Uwagi
streszcz., summ.
Kraj/Region
Stany Zjednoczone Ameryki
United States of America (USA)
Abstrakt
Zaangażowanie kobiet w rolnictwie i agrobiznesie jest coraz częściej postrzegane jako składnik sukcesu w produkcji i zarządzaniu w gospodarstwie. Kobiety mają unikalne potrzeby informacyjne, które mają pozwolić im na pełne uczestnictwo w procesie podejmowania decyzji. Efektem tego jest rozwój i wdrożenie rolniczych projektów szkoleniowych skierowanych do kobiet wiejskich. Pomimo tego, iż można znaleźć przykłady tego, iż z niniejszych programów korzystały kobiety związane z rolnictwem, to jednak brak jest formalnej ewaluacji rolniczych programów szkoleniowych w Południowej Dakocie. Celem niniejszej pracy jest zaprezentowanie wniosków z przeprowadzonej oceny i studium ewaluacyjnego rolniczych programu szkoleniowego: Sustainable Annie's Systems in South Dakota for Years to Come (SASSY). Celem prowadzonych badań było dostarczenie przykładów empirycznych, które potwierdziłyby pozytywny wpływ niniejszego programu na jego uczestników. Niniejszy artykuł prezentuje te wyniki.(abstrakt oryginalny)

Women's involvement in agriculture and agribusiness is increasingly recognized as an important component of success in farm and ranch production and management. Women have unique information needs to help them more fully participate in agricultural decision-making. This has resulted in the development and implementation of agricultural training projects and programs specifically targeting rural women. Although there has been anecdotal evidence that these programs have benefitted women in agriculture, there had been no formal evaluation of the efficacy of agricultural training programs in South Dakota. The purpose of this paper is to report the findings of an assessment and evaluation study of the agricultural training program Sustainable Annie's Systems in South Dakota for Years to Come (SASSY). The research was conducted to provide empirical evidence as to the degree that this program had a positive impact on the participants. This article shares those results.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Alsop R., Heinsohn ., 2005. Measuring Empowerment in Practice: Structuring Analysis and Framing Indicators. World Bank, Washington, D.C. (Accessed 04/06/2010, http://www-wds. worldbank.org/external/defaultAVDSContentServer/IW3P/IB/2005/03/06/000090341_ 20050306094734/Rendered/PDF/wps3510.pdf).
  2. Alsop R., Bertelsen M., Holland J., 2006. Empowerment in Practice: From Analysis to Implementation. World Bank, Washington, D.C. (Accessed 04/06/2010, http://siteresources.world-bank.org/WBI/Resources/EmpowermentLearningModulebody.pdf).
  3. Anderson A., 2004. Women and Sustainable Agriculture: Interview with 14 Agents of Change. McFarland & Company Inc., North Carolina.
  4. Annie's Project - Education for Farm Women, 2008. University of Illinois grant (project director -Ruth Hambleton). (Accessed 01/15/2009, http://www.extension.iastate.edu/annie).
  5. Chen H., 2005. Practical Program Evaluation: Assessing and Improving Planning, Implementation and Effectiveness. Sage Publication Ltd., London.
  6. Cuervo A., Ribeiro D., Roig S., 2007. Entrepreneurship: Concepts, Theory and Perspective. Springer Berlin-Heidelberg-New York.
  7. Hambleton R., 2006. Extension Empowers Women in Farm-Ranch Businesses. Iowa State University, Ames, Iowa. (Accessed 08/12/2009, http://www.extension.iastate.edu/news/2006/ dec/091401.htm).
  8. Hoppe R., Korb P., O'Donoghue E., Banker D., 2007. Structure and Finances of U.S. Farms: Family Farm Report, 2007. (Accessed 06/23/2009, http://www.ers.usda.gov/Publications/ EIB24/).
  9. Janssen L., Stover R., Clark V., 1993. The Structure of Families and Changes in Farm Organization and Structure, [in:] Size, Structure, and the Changing Face of American Agriculture. A. Hallam (Ed.). Westview Press, Inc., Boulder, CO.
  10. Kirkpatrick D., 1998. Evaluating Training Programs: The Four Levels of Evaluation (2nd ed.). (Accessed 11/07/2010, http://searchsdln.aquabrowser.com/?itemid=|sdln-aleph|000530487; http://www.netlibrary.com/Reader/).
  11. Laffery R., 1991. Analysis of the Woman's Roles in Farm Task Participation and Decision Making: A South Dakota Study. Master of Science Thesis, Department of Economics, South Dakota State University, Brookings, South Dakota.
  12. Rowlands J., 1997. Questioning Empowerment: Working with Women in Honduras. Oxfam Print Unit: Oxford.
  13. Samanta R., 1995. Women in Agriculture: Perspective, Issues and Experiences. M.D. Publications Pvt. Ltd., New Delhi, India.
  14. Tanner B., 1999. The Entrepreneurial Characteristics of Farm Women. Garland Publishing Inc., New York.
  15. Trauger A., Sachs C., Barbercheck M., Kiernan N., Brasier K., Findeis J., 2008. Agricultural Education: Gender Identity and Knowledge Exchange. (Accessed 03/01/2010, http://www.cals. ncsu.edu/agexed/aee523/Ag_Ed Women-JRural_Studies-2008.pdf).
  16. Ugbomeh G., 2001. Empowering Women in Agricultural Education for Sustainable Rural Development. Community Development Journal Vol. 36: 289-302. (Accessed 08/12/2009, http:// cdj.oxfordjournals.org/cgi/reprint/36/4/289).
  17. U.S. Department of Agriculture, 2009. 2007 Census of Agriculture: Demographics. (Accessed 03/03/2009, http://www.agcensus.usda.gov/Publications/2007/Online_Highlights/Fact Sheets/demographics.pdf).
  18. Wasnik K., 2006. Women in Agriculture: Strategy for Socio-economic Empowerment. Kalpaz Publications, New Delhi, India.
  19. Wisner R., 2008. Do You Need a Market Advisory Service? Ag Decision Maker, A2-70. Iowa State University. (Accessed 08/09/2010, http://www.extension.iastate.edu/agdm/crops/pdf/a2-70.pdf).
  20. Young K., 1993. Planning Development with Women: Making a World of Difference. St. Martin's Press, Inc., New York, NY.
  21. Annie's Project: http://www.extension.iastate.edu/annie.
  22. North Central Risk Management Education Center: http://www.ncrme.org/Grants/documents/ SouthDakota_000.pdf.
  23. The Ag Risk Education Library. Annie's Project Summary: http://www.agrisk.umn.edu/verification/ vrregister.dll/publicresults?ProjectNumber=RME-D4K02431.
  24. The Ag Risk Education Library. SASSY Project Summary: http://www.agrisk.umn.edu/VerificationSearch/DisplayProposal.aspx?PN=RME-DF202638.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1644-0757
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu