BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Raszkowski Andrzej (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Promotion mix w strategii promocji miasta
Promotion Mix in the Strategy of Town Promotion
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2012, nr 243, s. 417-425, rys., tab., bibliogr. 18 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Gospodarka lokalna w teorii i praktyce
Słowa kluczowe
Promocja miasta, Marketing terytorialny, Promocja-mix, Strategia promocji
City promotion, Territorial marketing, Promotion-mix, Promotion strategy
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W niniejszym artykule poruszona została problematyka związana z promotion mix w odniesieniu do strategii promocji miasta. Na wstępie scharakteryzowane zostały teoretyczne aspekty promotion mix oraz zaprezentowane jego umiejscowienie w klasycznej kompozycji marketingowej. Następnie przedstawiono podstawowy zestaw elementów promotion mix - rozpisany na poszczególne narzędzia - dla Szklarskiej Poręby, wykorzystany w strategii promocji tego miasta. Z uwagi na uniwersalny charakter większości wyszczególnionych elementów mogą one zostać wykorzystane w przypadku działań promocyjnych innych miast. Zaprezentowano również przykładowe wady i zalety promotion mix, które mogą okazać się istotne w kontekście stosowania tej kompozycji środków w strategii promocji miasta. (abstrakt oryginalny)

The hereby article discusses problems related to promotion mix referring to the strategy of town promotion. First the author characterizes theoretical aspects of promotion mix and presents its positioning in the classical marketing composition. Next the basic set of promotion mix components is illustrated and divided according to particular tools with reference to Szklarska Poręba town, which was implemented in the strategy of this town promotion. Owing to universal nature of the majority of distinguished elements they may be applied in promotional activities performed by any other town. There are also presented examples of promotion mix advantages and disadvantages which may become significant in the context of applying such composition of resources in the strategy of town promotion. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Anholt S. [2007], Competitive Identity. The New Branding Management for Nations, Cities and Regions, Palgrave Macmillan, New York.
  2. Cigler B. [2008], Economic Development in Metropolitan Areas, [w]: Urban and Regional Policies for Metropolitan Livability. Cities and Contemporary Society, eds. D. Hamilton, P. Atkins, M.E. Sharpe, New York.
  3. Czornik M. [1998], Promocja miasta, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
  4. Domański T. [2006], Skuteczna promocja miasta i regionu podstawowym zadaniem marketingu terytorialnego, [w]: Marketing terytorialny, red. T. Markowski, Polska Akademia Nauk, Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju, Warszawa.
  5. Gelder S. [2011], City Brand Partnership, [w]: City Branding. Theory and Cases, ed. K. Dinnie, Palgrave Macmillan, New York.
  6. Govoni N. [2004], Dictionary of Marketing Communications, Sage Publication, Thousand Oaks.
  7. Insch A. [2011], Branding the City as an Attractive Place to Live, [w]: City Branding. Theory and Cases, ed. K. Dinnie, Palgrave Macmillan, New York.
  8. Kall J. [2002], Reklama, PWE, Warszawa.
  9. Kotler P., Armstrong G. [2000], Principles of Marketing, Pearson Education, Upper Saddle River.
  10. Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong V. [1999], Principles of Marketing, Prentice Hall Europe, Upper Saddle River.
  11. Kotler P., Asplund C., Rein I., Heider D. [1999], Marketing Places Europe. How to Attract Investments, Industries, Residents and Visitors to Cities, Communities, Regions and Nations in Europe, Prentice Hall, London.
  12. Kotler P., Lee N. [2008], Marketing w sektorze publicznym. Mapa drogowa wyższej efektywności, Wyd. Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
  13. Przybyłowski K., Hartley S., Kerin R., Rudelius W. [1998], Marketing, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa.
  14. Raszkowski A. [2010], Selected aspects of territorial units promotion, [w]: Regional Development and Planning, ed. M. Šašek, Faculty of Social and Economic Studies, Univerzity J.E. Purkyně v Ústí nad Labem, Czech Republic, Ústí nad Labem.
  15. Strategia Promocji Miasta Szklarska Poręba na lata 2010-2020, Szklarska Poręba 2010.
  16. Sunday A., Bayode B. [2011], Strategic Influence of Promotional Mix on Organisation Sale Turnover in the Face of Strong Competitors, \"Business Intelligence Journal\", vol. 4, no. 2.
  17. Ward S. [1998], Selling places: the marketing and promotion of towns and cities 1850-2000, Routledge Chapman & Hall, New York.
  18. Wiktor J. [2001], Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu