BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Ejsmont Wiktor (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Wpływ wiedzy zdobytej w szkole podstawowej na późniejszy przyrost wiedzy w liceum
Impact of Knowledge Acquired in Elementary School on the Subsequent Increase of Knowledge in High School
Źródło
Ekonometria / Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, 2012, nr 2 (36), s. 27-39, rys., tab., bibliogr. 7 poz.
Econometrics / Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Słowa kluczowe
Efektywność, Nauczanie, Wiedza, Analiza danych, Szkolnictwo podstawowe, Szkolnictwo średnie
Effectiveness, Teaching, Knowledge, Data analysis, Primary education, Secondary education
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule autor próbuje porównać efektywności nauczania w szkole średniej w zależności od rożnego typu liczenia edukacyjnej wartości dodanej. W tym celu autor używa model do danych panelowych zaproponowany przez M. Aitkina i N. Longforda w 1986 r. W części empirycznej porównuje wyniki otrzymane za pomocą różnych metod. Na tej podstawie zostają wyciągnięte wnioski. (abstrakt oryginalny)

In the article the author tries to show that knowledge acquired in elementary school is important in high school. For this purpose he uses models for panel data. The use of panel models to measure the effectiveness was launched by M. Aitkins and N. Longford in 1986. In the second part of the article the author applies data to the model and draws conclusions from the obtained results. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Aitkin M., Longford N., Statistical modelling issues in school effectiveness studies, "Journal of the Royal Statistical Society" 1986, vol. 149, no. 1.
  2. Balestra P., Nerlove M., Pooling cross section and time series data in the estimation of a dynamic model: The demand for natural gas, "Econometrica" 1966, vol. 34, no. 3.
  3. Baltagi B., Econometric Analysis of Panel Data, John Wiley & Sons Ltd 2005.
  4. Carpita M., D'Ambra L., Vichie M., Vittadini G., Valutare la qualità: i servizi di pubblica utilità alla persona, Edizioni Guerini e Associati, Milano 2006.
  5. Ejsmont W., Efektywność nauczania we wrocławskich liceach, Didactics of Mathematics 5-6 (9-10), Wydawnictwo UE, Wrocław 2009.
  6. Jakubowski J., Sztencel R., Wstęp do teorii prawdopodobieństwa, SCRIPT, Warszawa 2004.
  7. Skrondal A., Rabe-Hesketh S., Multilevel and Longitudinal Modeling Using Stata, College Station, Texas: Stata Press Publication - StataCorp LP. 2008.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1507-3866
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu