BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wolniak Radosław (Politechnika Śląska)
Tytuł
Czynniki samooceny systemu zarządzania jakością - kryterium podejścia systemowego do zarządzania
Factors for Self-assessment Quality Management System - the Criterion of System Approach to Management
Źródło
Towaroznawcze Problemy Jakości, 2012, nr 3, s. 30-39, rys., tab., bibliogr. 13 poz.
Polish Journal of Commodity Science
Słowa kluczowe
Analiza czynnikowa, Zarządzanie systemowe, Samoocena
Factor analysis, System management, Self-esteem
Uwagi
summ., streszcz.
Abstrakt
Prezentowany artykuł koncentruje się na problematyce samooceny poziomu dojrzałości organizacji. Przedstawiono w nim wyniki badań własnych dotyczących analizy czynnikowej istotności podkryterium składających się na kryterium podejścia systemowego do zarządzania. W ramach tego kryterium przy wykorzystaniu analizy czynnikowej zidentyfikowano trzy czynniki ukryte. (abstrakt oryginalny)

The paper presented below concentrates on the self-assessment of organizational maturity level. There are the results of autor's own research of sub-criterions significance (in criterium system approach to management) carried out using factor analysis. The analysis consists of the criterion of customer orientation. In this criterion, using factor analysis there were three hidden factors identified. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. PN-EN ISO 9000:2006. Systemy zarządzania jakością. Podstawy i terminologia, 4.2.1-4.2.3.
  2. PN-ISO 10014:2008 Zarządzanie jakością. Wytyczne do osiągania korzyści finansowych i ekonomicznych.
  3. Koźmiński A.K., Piotrowski W., (2007), Zarządzanie teoria i praktyka. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  4. Gonçalves H.S., (2009), ,Proposal of a strategy model planning aligned to the balanced scorecard and the quality environments. The TQM Journal, 5, 462-172.
  5. Lewandowski M., (2010) Prospołeczne aspekty zastosowania strategicznej karty wyników w organizacjach. Współczesne Zarządzanie, 2, 141-149.
  6. Kaplan R.S., Norton D.P.: Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, PWN, Warszawa 2002.
  7. Sobolewska-Sawicka M., Woźniak P., (2007), Strategiczna karta wyników jako narzędzie poprawy skuteczności zarządzania procesowego, [w:] Jakość w badaniach i dydaktyce szkół wyższych, [red:] Doroszewicz S., Kobylińska A., Wydawnictwo SGH, Warszawa, s. 246.
  8. Sawhney R., Subburaman K., Sonntag Ch., Rao R, Rao V., Capizzi C., (2010), A modified FMEA approach to enhance reliability of lean systems. International Journal of Quality & Reliability Management, 7, 832-855.
  9. Estorilio C, Posso R.K., (2010), The reduction of irregularities in the use of process FMEA. International Journal of Quality & Reliability Management, 6, 721-733.
  10. Gilbert A.Ch., (2002), Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  11. Cholewicka-Goździk: Opłacalność jakości. Problemy Jakości, nr 7 2009, 7-12.
  12. Buchacz T., (2005), Kryterium 2 modelu EFQM. Polityka i strategia. Problemy Jakości, 11, 39.
  13. PN-EN ISO 9001:2009 Systemy zarządzania jakością. Wymagania, 4.1.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1733-747X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu