BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Świerżewski Łukasz (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
Tytuł
Edukacja jako strategia budowy wartości klientów na rynku B2B : wyniki badań
Education as a Strategy for Customer Value Creation in the B2B Sector : Research Findings
Źródło
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2012, nr 226, s. 75-83, rys., bibliogr. 9 poz.
Słowa kluczowe
Edukacja, Klient, Wartość klienta, Wartość dla klienta, Kapitał, Rynek instytucjonalny
Education, Customer, Customer value, Value to customer, Capital, Business to Business (B2B)
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Edukacja klientów jest jednym z narzędzi marketingowych, które przedsiębiorstwa wykorzystują do budowy wartości klientów i szerzej - kapitału klientów. W artykule autor przedstawił całościowy model roli edukacji w budowie tego aktywa oraz wyniki badań mających na celu weryfikację zaproponowanego ujęcia teoretycznego. W prezentacji badań uwypuklone zostały wyniki firm z sektora B2B. (abstrakt oryginalny)

Customer education is a marketing tool companies use to create customer value and (more broadly) customer equity. The author develops a holistic model to link the customer education to customer equity. This paper reports the results of an empirical test of the theoretical model and highlights the findings important in the business-to--business contexts. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Blattberg, R.C., Getz, G., Thomas, J.S., 2005, Klient jako kapitał: budowa cennego majątku relacji z klientami i zarządzanie nim, MT Biznes, Warszawa.
  2. Bolton, R., Lemon, K.N., Verhoef, P.C., 2004, The Theoretical Underpinnings of Customer Asset Management: A Framework and Proposition for Future Research, Journal of the Academy of Marketing Science, vol. 32, no. 3.
  3. Burton, D., 2002, Consumer Education and Service Quality: Conceptual Issues and Practical Implications, Journal of Services Marketing, vol. 16, no. 2.
  4. Bywalec, C., 2007, Konsumpcja w teorii i praktyce gospodarowania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  5. Dobiegała-Korona, B., 2006, Wartość klienta czy wartość dla klienta?, Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie, SGH, nr 1.
  6. Gaillard-Meer, C., 1984, Customer Education, Nelson-Hall, Chicago.
  7. Rust, R., Zeithaml, V.A., Lemon, K., 2000, Driving Customer Equity, The Free Press, New York.
  8. Rust, R.T., Lemon, K.N., Zeithaml, V.A., 2004, Return on Marketing: Using Customer Equity to Focus Marketing Strategy, Journal of Marketing, vol. 68, no. 1.
  9. Venkatesan, R., Kumar, V., 2004, A Customer Lifetime Value Framework for Customer Selection and Resource Allocation Strategy, Journal of Marketing, vol. 68, no. 4.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1689-7374
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu