BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bielawa Anna
Tytuł
Problematyka motywacji i przywództwa w aspekcie doskonalenia jakości
Problems of Motivation and Leadership in Improving Enterprises
Źródło
Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania / Uniwersytet Szczeciński, 2009, nr 12, s. 151-156
Słowa kluczowe
Pracownicy w przedsiębiorstwie, Motywacje, Przywództwo, Zarządzanie jakością
Employees in enterprise, Motivation, Leadership, Quality management
Uwagi
summ.
Abstrakt
Motywacja pracownicza w procesie doskonalenia jakości jest zagadnieniem złożonym i wielowymiarowym. Wymaga ciągłej i skutecznej stymulacji, by osiągnąć zamierzone cele. W procesie motywacji ogromną rolę odgrywają kierownicy, a zwłaszcza kierownicy-przywódcy. (fragment tekstu)

The article describes the main aspects of motivation and leadership at the organization improving. It shows how important is motivation and proper leadership in the improvement of the quality. There are also present modern conceptions of management like QWL or TQL. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Haber L.H., Management - zarys zarządzania małą firmą, Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1998.
  2. http://www.pnj.pl/Kryteria3.htm.
  3. Jabłoński M., Jabłoński A., Orientacja marketingowa jako koncepcja sprzyjająca totalnemu przywództwu jakościowemu, http://www.bsc.edu.pl/files/publikacje/orientacja_marketingowa_a_tql.pdf.
  4. Karaszewski R., Total Quality Management. Zarządzanie przez jakość. Wybrane zagadnienia, TONiK, Toruń 1999.
  5. Karaszewski R., Zarządzanie jakością. Koncepcje, metody i narzędzia stosowane przez liderów światowego biznesu, Dom Organizatora, Toruń 2005.
  6. Pawlak W.R., Zarządzanie przez jakość totalną w organizacjach przyszłości, w: Przedsiębiorstwo przyszłości, fikcja i rzeczywistość, red. J.K. Hejduk, Instytut Organizacji i Zarządzania Orgmasz, Warszawa 2004.
  7. Prozorowicz M., Ekonomiczne determinanty kształtowania jakości wyrobu w przedsiębiorstwie, Rozprawy i Studia, t. 381, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2001, s. 146, za M. Czarnecki, System wynagradzania jako narzędzie sterowania jakością, w: Ekonomiczne problemy sterowania jakością, red. Z. Bosiakowski, PWE, Warszawa 1987.
  8. Szczepańska K., Kompleksowe zarządzanie jakością TQM, Alfa-Wero, Warszawa 1998.
  9. Wawak S., Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka, Helion, Gliwice 2002.
  10. Zarządzanie. Teoria i praktyka, red. A.K. Koźmiński, W. Piotrowski, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2000.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-2382
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu