BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Gołębiowski Marian
Tytuł
Wybrane zagadnienia normalizacji w dziedzinie jakości
Selected Topics of Normalization in the Area of Quality Management
Źródło
Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania / Uniwersytet Szczeciński, 2009, nr 12, s. 211-216
Słowa kluczowe
Normalizacja, System zarządzania jakością, Normy jakościowe
Normalization, Quality management systems, Quality norms
Uwagi
summ.
Abstrakt
Systemy zarządzania jakością w organizacjach są współcześnie przedmiotem coraz powszechniejszej normalizacji. Nie można bowiem wyobrazić sobie jakości bez normalizacji ani normalizacji bez jakości. Kształtowanie jakości wytwarzanych wyrobów i oferowanych usług, a także procesów i systemów działania jest regulowane za pomocą norm. (fragment tekstu)

The shaping of the quality of manufactured goods and offered services as well as of processes and systems in general is regulated by established norms. The key aspect of the normalization process is the quality of these norms. Creating and introducing high quality norms is not possible without a high quality normalization process. The established norms should be characterized by high quality. Their features should include: adequacy, unambiguity, comprehensibility, formal and linguistic correctness. This applies also to the ISO 9000:2000 norm family. Polish equivalents do not thoroughly fulfill these standards, therefore they need further improvement. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. http://pl.wikipedia.org/wiki/Normalizacja.
  2. "Komunikaty Rady Języka Polskiego" 2004, nr 2(15), http://www.rjp.pl/.
  3. Normalizacja w jakości a jakość w normalizacji, wypowiedź dr. Zygmunta Niechody, dyrektora Wydziału Współpracy Międzynarodowej w Polskim Komitecie Normalizacyjnym, "Jakość - Normalizacja- Certyfikacja", dodatek promocyjno-reklamowy do "Rzeczpospolitej" z 10.11.2006.
  4. Nowa encyklopedia powszechna PWN, t. 6, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2004.
  5. Sterk W., Tworzenie norm międzynarodowych ISO, www.kan.de/uploads/tx_kekandocs/2006- l%20Entstehung_ISO-Norm-pl.pdf
  6. Wawak S., Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka, Wyd. Helion, Gliwice 2002.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-2382
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu