BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Balińska Agata (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie)
Tytuł
Jakość jako determinanta konkurencyjności agroturystyki
Quality as a Determinant of the Competitiveness of Rural Tourism
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2012, nr 246, s. 34-42, bibliogr. 8 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Polityka ekonomiczna
Słowa kluczowe
Jakość, Konkurencyjność, Jakość usług, Agroturystyka
Quality, Competitiveness, Quality of services, Agrotourism
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule podjęto próbę wskazania jakości jako istotnej determinanty rozwoju agroturystyki. Bazując na dostępnych źródłach wtórnych oraz wynikach badań własnych, przedstawiono główne determinanty konkurencyjności agroturystyki. Jedną z najważniejszych jest wysoka jakość ofert agroturystycznych. Analizując zagadnienie jakości, nawiązano do pięciu wymiarów jakości usług, modelu jakości cząstkowych oraz podziału na jakość techniczną i funkcjonalną. (abstrakt oryginalny)

This article attempts to identify quality as an important determinant of development of rural tourism. Based on available secondary sources and the results of their research the main determinants of tourism competitiveness were identified. One of the most important is high quality of tourism offers. Analyzing the issue of quality refers to five dimensions of service quality, model of partial qualities and the distribution on functional and technical quality. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Balińska A., Sikorska-Wolak I., Turystyka wiejska szansą rozwoju wschodnich terenów przygranicznych na przykładzie wybranych gmin, SGGW, Warszawa 2009.
  2. Gorynia M., Łaźniewska E. (red), Kompendium wiedzy o konkurencyjności, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.
  3. Kachniewska M., ISO 9001 w przedsiębiorstwie turystycznym, Wydawnictwo WSHiP, Warszawa 2004.
  4. Kachniewska M., Jak odnieść sukces w turystyce. Kultura jakości, Eurosystem, Warszawa 2002.
  5. Karaszewski R., Nowoczesne koncepcje zarządzania jakością, Dom Organizatora, Toruń 2006.
  6. PN-EN ISO 9000. System zarządzania jakością. Podstawy i terminologia, PKN, Warszawa 2001. www.agrotursytyka.pl, 11.01.2012.
  7. Rural Tourism Quality Survey 2009-2010.
  8. Summary and analysis, Latvian Country Tourism Association, www.countryholiday.lv.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu