BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Golonka Monika (Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie)
Tytuł
Strategie kooperacji : jak to robią globalni liderzy ICT
Coopetition Strategies of Global ICT Leaders
Źródło
Przegląd Organizacji, 2012, nr 10, s. 37-40, rys., bibliogr. 15 poz.
Słowa kluczowe
Strategia przedsiębiorstwa, Współpraca przedsiębiorstw, Technologie informacyjne i telekomunikacyjne, Wyniki badań, Analiza ilościowa
Corporation strategies, Enterprises cooperation, Information and Communication Technology (ICT), Research results, Quantitative analysis
Uwagi
summ.
Abstrakt
Na podstawie analizy portfoliów aliansów wiodących firm z globalnego sektora teleinformatycznego (ICT) zostały scharakteryzowane ich strategie kooperacji. Sektor ICT jest jednym z najbardziej zglobalizowanych oraz najszybciej zmieniających się sektorów rynkowych. Strategie liderów są przykładem radzenia sobie z rosnącymi wymaganiami klientów, zmianami technologicznymi i rosnącym zagrożeniem ze strony konkurentów, w tym takich z rynków rozwijających się (Chiny, Indie). Analiza ilościowa została uzupełniona opisami strategii wybranych firm. (abstrakt oryginalny)

In this article the cooperation strategies of global ICT leaders have been characterized based on their alliance portfolios' analysis. The ICT Industry is one of the most globalized and the most dynamically changing market Industries. The strategies of leading ICT firms have been provided as the examples of coping with growing customers' requirements, technological changes as well as an increasing competition, from both mature and emerging economies (China, India). The quantitative analysis has been suplemented by evaluation of several firms' strategies. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. CONTRACTOR F.J., LORANGE P., The Growth of Alliances in the Knowledge-based Economy, "International Business Review" 2002, vol. 11.
  2. CONTRACTOR F.J., LORANGE P., Cooperative Strategies in International Business, Lexington Books, Lexington, MA 1988.
  3. DITTRICH K., Networking as a Means to Strategy Change. The Case of Open Innovation in Mobile Telephony, "Journal of Product Innovation Management" 2007, vol. 24, no. 6.
  4. DUSSAGE P., GARRETTE B, MITCHELL W" Asymmetric Performance: The Market Share Impact of Scale and Link Alliances in the Global Auto Industry, "Strategic Management Journal" 2004, vol. 25.
  5. GOLONKA M., Konwergencja, konsolidacja, koopetycja - jak zmienia się branża technologii informacyjnych i komunikacyjnych (ICT), "Przegląd Organizacji" nr 3/2012.
  6. GOLONKA M., Uwarunkowania kulturowe a powiązania międzyfirmowe w sektorach globalnych. Perspektywa empiryczna, w: Działanie współczesnych przedsiębiorstw. Determinanty kulturowe, zasobowe i samorządowe, Wydawnictwa Naukowe WSB w Gdańsku, Gdańsk 2011.
  7. GRANOVETTER M.S., Economic Action and Social Structure: the Problem of Embeddedness, "American Journal of Sociology" 1985, vol. 91.
  8. GROTNES E., Standardization as Open Innovation: Two Cases from the Mobile Industry, "Information Technology & People" 2009, vol. 22, no. 4.
  9. GULATI R., Managing Network Resources, Oxford University Press, Oxford 2007.
  10. GULATI R., Alliances and Networks, "Strategic Management Journal" 1998, vol. 19.
  11. LOW B., Huawei Technologies Corporation: From Local Dominance to Global Challenge?, "Journal of Business and Industrial Marketing" 2007, vol. 22, no. 2.
  12. MARCH J.G., Exploration and Exploitation in Organizational Learning, "Organization Science" 1991, vol. 2, no. 1.
  13. ROWLEY T., BEHRENS D., KRACKHARDT D., Redundant Governance Structures: An Analysis of Structural and Relational Embeddedness in the Steel and Semiconductor Industries, "Strategic Management Journal" 2000, vol. 21, no. 3.
  14. YAMAKAWA Y., YANG H., LIN Z., Exploration Versus Exploitation in Alliance Portfolio: Performance Implications of Organizational, Strategic, and Environmental Fit, "Research Policy" 2011, vol. 40.
  15. YANQING Z., Successful Strategies for Convergence, "Win-Win" 2009, www.huawei.com/en/static/hw-079514.pdf
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu