BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Lewicka Dagmara (Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie)
Tytuł
Charakterystyka osobowości, preferencji, stylu pracy innowatora (na podstawie badań empirycznych)
Innovator's Profile, Personality, Preferences, Style of Work-based on Empirical Research
Źródło
Studia Ekonomiczne / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, 2012, nr 114, s. 91-103
Tytuł własny numeru
Ekonomia kreatywności : jakość kapitału ludzkiego jako stymulator wzrostu społeczno-gospodarczego
Słowa kluczowe
Innowacje, Pracownicy w organizacji
Innovations, Employees in the organization
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem opracowania jest uzyskanie charakterystyki innowatorów oraz odpowiedzi na pytanie, w jakich aspektach innowatorzy różnią się od pracowników, którzy nie opracowali innowacyjnych rozwiązań. Realizacja tego celu wymagała przeprowadzenia pierwotnych badań empirycznych za pomocą kwestionariusza ankiety. (fragment tekstu)

Creation and implementation of innovation is a prerequisite of operation and development of enterprises on the global market in the increasingly competitive environment. That is why very important area of the research are factors fostering development of proinnovative attitiudes of employees in enterprises. The aim of the paper is analysis personality related and motivational factors which influence innovative activities of employees. Results of studies may inspire managers how to support pro-innovative attitiudes. (original abstracts)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Weinberg G.M., Becoming a technical leader - an organic problem-solving approach. Dorset House Publishing, New York 1986.
  2. Nęcka E., Psychologia twórczości. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańska 2003.
  3. Kirton M.J., Adaptors and innovators - a description and measures. ,,Journal of Applied Psychology" 1976, Vol. 61, No. 5, s. 622-629.
  4. Dew R., Creative resolve response: how changes in creative motivation relate to cognitive style. ,,Journal of Management Development" 2009, Vol. 28, No. 210, s. 945-966.
  5. Tokarz A. (red.), W poszukiwaniu zastosowań psychologii twórczości. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2005.
  6. Bandura A., Social cognitive theory of self regulation. ,,Organizational Behavior and Human Decision Processes" 1991, Vol. 50, s. 248-287.
  7. NlEAVY b., Creativity - The new imperative. ,,Journal of General Management" 2002, Vol. 28, No. 1, s. 70-85.
  8. Pervin L.A., Psychologia osobowości. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańska 2002.
  9. Kossowska M., Umysł niezmienny. Poznawcze mechanizmy sztywności. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2005.
  10. Welch J., Winning znaczy zwyciężać. Wydawnictwo Studio EMKA, Warszawa 2005
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2083-8611
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu