BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Janasz Władysław
Tytuł
Kreowanie społecznej wizji organizacji na podstawie koncepcji foresight
The Creation of Social Vision of the Organization for Foresight Based
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, 2010, nr 17, s. 51-60
Tytuł własny numeru
Przedsiębiorstwa w procesie zmian
Słowa kluczowe
Planowanie w przedsiębiorstwie, Planowanie rozwoju przedsiębiorstwa, Strategia rozwoju przedsiębiorstwa, Rozwój technologiczny
Enterprise planning, Enterprise development planning, Company development strategy, Technological development
Uwagi
summ.
Abstrakt
Omówiono koncepcję foresight, której celem jest przewidywanie, prognozowanie i kształtowanie przyszłości. Szczególną uwagę zwrócono na foresight technologiczny, który obejmuje cztery etapy: identyfikację kluczowych technologii w przyszłości, ocenę szans i zagrożeń dla technologii, identyfikację działań, które należy podjąć w celu rozwoju technologii oraz budowę scenariuszy.

Foresight means programming, forecasting and modelling the future of the organization. It concerns the choose of directions in relations between market and technology which the main aim is the identification of the strategic market and technical chances. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Koch R., Strategia. Jak opracować i wprowadzić w życie najskuteczniejszą strategię. Przewodnik, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1998.
  2. Stabryła A., Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa -Kraków 2005.
  3. Karlöf В., Strategia biznesu. Koncepcje i modele. Przewodnik, Biblioteka Menedżera i Bankowca, Warszawa 1992.
  4. Gierszewska J G., Strategie przedsiębiorstw w dobie globalizacji, Oficyna Wydawnicza Wyższej Szkoły Handlu i Prawa im. R. Łazarskiego, Warszawa 2003.
  5. Gołębiowski T., Zarządzanie strategiczne. Planowanie i kontrola, Difin, Warszawa 2001.
  6. Antoszkiewicz J.D., Metody skutecznego zarządzania, Wydawnictwo Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle "Orgmasz", Warszawa 1996.
  7. Urbanowska-Sojkin E., Banaszyk P., Witczak H., Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2007.
  8. Hamel O., Prahalad CK., Competing for the Future, Harvard Business Press, Boston 1994.
  9. Kuciński J., Organizacja i prowadzenie projektów foresight w świetle doświadczeń międzynarodowych, Instytut Podstawowych Problemów Techniki PAN, Warszawa 2006.
  10. Jasiński L.J., Treść i przykłady badań typu foresight, Zasoby Internetu, s. 2.
  11. Wybrane informacje o procesie foresight, Ministerstwo Nauki i Informatyzacji, Warszawa 2004.
  12. Pichlak M., Foresight jako narzędzie kreowania innowacyjności przedsiębiorstw, "Przegląd Organizacji" 2008, nr 7-8.
  13. Narodowy Program Foresight "Polska 2020", http://www.ippt.gov.pl/foresight/foresightnarodowy.html, 23.06.2008.
  14. Okoń-Horodyńska E., Foresight - czyli jak określać priorytety rozwoju innowacji, w: Zarządzanie innowacjami. Teoria i praktyka, red. naukowa J. Szabłowski, Balikesir Universitesi, Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Białymstoku, Białystok 2006.
  15. Jak realizować projekty foresight na potrzeby zrównoważonego rozwoju regionu? Ośrodek Przetwarzania Informacji, Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów, Warszawa 2008.
  16. Foresight technologiczny, Podręcznik, Organizacja metody, t. 1, Wyd. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2006.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2080-4881
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu